haqbar Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg har for lenge siden drevet med php programering, men begynner å bli en stund siden og mnå lager jeg en ny side. Det eneste jeg trenger er et enkelt lite scrip som gjør at "index.php?side=start" linker fungerer. Altså hente variabelen $side og inkludere filen $side.php. Regner med at det blir noe slikt: <?php include( $side . ".php") ?> Men får ikke dette til å virke Fant en del script på inett, men fikk ikke noen av de til å virke. Servern min kjører PHP 4.3 Trenger det litt fort så al hjelp mottas med stor takk Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) hvordan ser resten av scriptet ut? her er en måte du kan gjøre det på: <?php if ($_REQUEST['side']) { // kan byttes ut med $_GET/$_POST $side = $_REQUEST['side']; $ext = '.php'; // kan gjøres om til array for å holde flere fil endelser $include = $side . '' . $ext; include($include); } ?> edit: la til litt (ikke testet) Endret 29. november 2005 av LateFot Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg bruker denne metoden, fungerer ganske bra til mitt bruk ivertfall. <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['site']; $filending = '.php'; //filending her if (!$filnavn) { $filnavn = 'startside'; // navnet på startsiden her } if (!eregi("^((.*)/)",$filnavn)) { include($filnavn . $filending); } else { echo "<h2>The page does not exist.</h2>"; // feilmelding } ?> Lenke til kommentar
JonH Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hvis jeg har forstått det riktig så legger man dette scriptet der man skal plassere innholdet og i menyen linker man til f.eks. index.php?side=start for å inkludere siden som heter start.php? <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['site']; $filending = '.php'; //filending her if (!$filnavn) { $filnavn = 'startside'; // navnet på startsiden her } if (!eregi("^((.*)/)",$filnavn)) { include($filnavn . $filending); } else { echo "<h2>The page does not exist.</h2>"; // feilmelding } ?> Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Det er korrekt edit: Visst du bruker akkurat den koden du fikk av meg så må linken vere: index.php?site=start ikke index.php?side=start Endret 18. desember 2005 av Equerm Lenke til kommentar
JonH Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har testet det, men får det ikke til å fungere. Får ingen feilmelding, bare at ingenting skjer... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hvor er det du tester det? Legg ut hele koden da? Lenke til kommentar
JonH Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Har fått det til å fungere, med denne metoden Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Har fått det til å fungere, med denne metoden 5316408[/snapback] Funker den da men er vel egentlig ikke den sikreste metoden da Men for all del, for deg som privatperson har det vel ikke all verden å si? Ingne som har interesse for å "hacke" deg Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Her er det som jeg har laget til eget bruk <?php $action = $_GET['side']; $forside = "main"; //Forsiden til scripte $format = "php"; //Fil-type på dine filer if(empty($action)) { @include ("{$forside}.{$format}"); } if($_GET['side'] == TRUE) { if(@file_exists("{$action}.{$format}")) { @include("./{$action}.{$format}"); } else { die("<b><font color=red>Error #404</font></b><br>Siden <font color=red>".$action.".".$format."</font> finnes ikke...<br><br><a href=?side=".$forside.">Tilbake.</A>"); // Error melding.. (best som den er) } } ?> Endret 24. desember 2005 av fredeil Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 <?php if ($_REQUEST['side']) { // kan byttes ut med $_GET/$_POST $side = $_REQUEST['side']; $ext = '.php'; // kan gjøres om til array for å holde flere fil endelser $include = $side . '' . $ext; include($include); } ?> Jeg har søkt gjennom en drøss tråder om include-funksjonen, men denne er den jeg har fått til å funke best til nå. MEN, hvordan kan jeg føye til '.htm' og '.txt' i listen over filendelser. Har forsøkt med array slik det står i kommentaren, men det fikk jeg ikke til (Ganske fersk i PHP) Som sagt, jeg har søkt og søkt til jeg har blitt firkanta i øya uten å finne et slikt includescript som fungerer godt nok. Kanskje noen kan henvise meg til en tutorial eller et sted der dette blir beskrevet i detalj? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå