Gå til innhold

LCD skjerm god til spill og perfekt til alt annet?

tigerdyr

Anbefalte innlegg

Har en Eizo L557 hjemme (17") og er veldig fornøyd med den til kontor/jobb-bruk. Jeg tenker dog på at kjøpe en skjerm #2 og gå for en 19". Denne skal helst være veldig bra for spill, men jeg er ikke sårn ultra-fanatisk - jeg spiller trodsalt ikke mye... jeg vil for det meste spille bilspil, som need for speed og div. rally spill - men greit at det funker å spille Unreal på den også.

Jeg så hw.no hadde test av Eizo L778 , men kritiserte fargerne. Jeg er opptatt av det skal se godt ut, så kanskje en mellemting mellem den og L797 ? Det må heller ikke nødvendigvis være Eizo, har bare god erfaring med de skjermer - både deres LCD og CRT skjerme. Andre skjerme som er gode nok og kanskje noe billigere? Prisen er ikke det vesentligste - greit hvis jeg kan slippe å bruke mer enn 5-6K, men hvis prisen er 10K for den perfekte skjermen er det også aktuelt.

Bonus spørsmål: Hva er et godt valg av grafikkort for slike skjerme når maks oppløsning er 1280x1024 ? Er der overhovedet nogen vits med 7800GTX? Tenkte opprindelig på GT-versionen men kanskje det også er overkill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sm_960bf_side_l.jpg

Se på omtaler av Syncmaster 930BF så får du svaret på hvor bra 960BF er siden de er identisk specca bare 960BF er "litt" mer sexy ;)

En hyperrask skjerm med 4ms svartid som egner seg perfekt for spilling og bilderedigering + film. Det er ingen som har funnet noen svakheter på denne skjermen noe som bruker å være vanlig med en LCD skjerm.

Anbefales !

Lenke til kommentar

Jeg har en Eizo L578 (lillebroren til skjermen som ble testet på hw), og den testen du refererer til setter i alle fall ikke jeg min lit til (om de to skjermene er så like når det gjelder ytelse som jeg har hørt i alle fall). Jeg kjenner meg ikke igjen overhodet (og om du skulle lure på det, selv om du ikke virker som en fjott som tror lavest mulig ms er lik en skjerm som fungerer bra i feks spill, så er responstiden upåklagelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...