goli4th Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei! Jeg har en kabel som inneholder 2 ledere (digitalt signal) fra dvd-rom. Hvor på kortet skal den kobles på? Er en rekke pinner helt bak på kortet som er merket SPDIF I/0. Er det noen som vet hvilke pinner (DG) som er SPDIF in? Finner ikke denne informasjonen på creative sine sider. Heller ikke på bruksanvisningen som fulgte med kortet... Creative har sine dårlige sider... skal melke kua så langt det går med å selge tilleggsutstyr Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Hei!Jeg har en kabel som inneholder 2 ledere (digitalt signal) fra dvd-rom. Hvor på kortet skal den kobles på? Er en rekke pinner helt bak på kortet som er merket SPDIF I/0. Er det noen som vet hvilke pinner (DG) som er SPDIF in? Finner ikke denne informasjonen på creative sine sider. Heller ikke på bruksanvisningen som fulgte med kortet... Creative har sine dårlige sider... skal melke kua så langt det går med å selge tilleggsutstyr 5224369[/snapback] Går ikke datastrømmen for både lyd og bilde via IDE-kabelen nå for tiden? Mener jeg fjernet den kabelen på min egen PC, og jeg har nå lyd ennå Endret 29. november 2005 av Pantheon Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Ja, lyd får en, men vet ikke om en får digital lyd. Jeg må bruke spdif pass-through til forsterker. Hei!Jeg har en kabel som inneholder 2 ledere (digitalt signal) fra dvd-rom. Hvor på kortet skal den kobles på? Er en rekke pinner helt bak på kortet som er merket SPDIF I/0. Er det noen som vet hvilke pinner (DG) som er SPDIF in? Finner ikke denne informasjonen på creative sine sider. Heller ikke på bruksanvisningen som fulgte med kortet... Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ja, lyd får en, men vet ikke om en får digital lyd. Jeg må bruke spdif pass-through til forsterker. Så konklusjonen er at man ikke trenger noen ekstern lydkabel mellom DVD og lydkort? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Nei, ihvertfall ikke om en bruker analogt signal. Men for å nytte dobly digital eller DTS på dvd filmer, trodde nå jeg at en trengte det... Ja, lyd får en, men vet ikke om en får digital lyd. Jeg må bruke spdif pass-through til forsterker. Så konklusjonen er at man ikke trenger noen ekstern lydkabel mellom DVD og lydkort? 5225174[/snapback] Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Nei, ihvertfall ikke om en bruker analogt signal. Men for å nytte dobly digital eller DTS på dvd filmer, trodde nå jeg at en trengte det... 5225188[/snapback] Hmm, var det jeg egentlig tenkte på.. Mener at jeg har fjernet denne kabelen, og jeg har DD5.1 lyd fra f.eks. DVD i alle fall... Sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Du behøver ikke denne digital kabelen for film, det jeg vet er at for dvd-musikk cd måtte man ha det tidligere - om det er så aktuelt lengre er vel en annen sak. Forøvrig anbefaler jeg trådstarter søke litt på forumet - om problem med tilkobling av digital lyd til stereo/decoder er også et problem. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Forøvrig anbefaler jeg trådstarter søke litt på forumet - om problem med tilkobling av digital lyd til stereo/decoder er også et problem. 5226199[/snapback] Har ikke problem ellers. Har bare byttet lydkort nå... Fra et Zoltrix Nightingale som hadde 2 spdif-inn pinner til et Creative X-Fi. Hadde digital lyd før også... men har aldri prøvd uten den digitale kabelen. Men da er det vel mye som tyder på at det vil funke like greit uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå