Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Nissan Maxima?

frakk2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe erfaring med 3 litern, men vi hadde en 2liter qx for ikke så lenge siden. Det var en veldig bra bil. komfortabel og fin å kjøre. Den var det greit trøkk i, så det er det sikkert i 3 litern også.

Men nå er jeg bare 16 år, så hvordan de er å vedlikeholde vet jeg ikke så mye om. Men bilen vi hadde var knallgo!

Lenke til kommentar

Det er ikke uten grunn at maxima var/er

populær blandt taxi sjåfører, den er veldig god

å kjøre og er veldig pålitelig teknisk sett og ikke

minst har den en god motor. Litt rust i hulbuene

er ikke uvanlig men rust under er skjelden, et

eksemplar som er godt ivaretatt skal normalt ikke

ha rust på noe sted.

Lenke til kommentar

Juhu, da var den kjøpt. Fikk den for 17000 og innbytte av min gamle rustne 86 Toyota Corolla. Etter en god omgang med vask, så er den helt flott i formen igjen. Skal bytte regreim (Som fulgte med) og stramme ei dør til uka. Så er det bare litt fiksing av en bulk og litt rust så er den så god som ny :)

Får vel legge ut noen bilder etterhvert, ser det er en egen tråd for sånt :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nissan Maxima (J30 i ditt tilfelle) er skikkelige fine biler synes jeg. 3-literen er virkelig mye bil for pengene. Min familie hadde en 92-modell som bruksbil til år 2000, da vi byttet den inn i den nyere Maximaen, 2000-modell. Den er også 3-liter og vi har oppjustert den til 211 hester på forhjula. Den gamle J30-en vår hadde ca. 190 hester "at the flywheel" og var en bil jeg ble veldig glad i. Den var støysvak, komfortabel, svært driftsikker og tok 0-100 på 8,0 - 8,5 sek sånn ca.

:D

Vi sikler litt på å importere 2007-modellen fra USA, men den blir DYR. Det er ganske luksuriøse biler, og de nye har 3,5 liter med ca. 260 hester. :dribble:

Endret av Suppeelsker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...