frakk2000 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Lurer på om noen har noen erfaringer med denne modellen? Det er snakk om en 89-92 Nissan Maxima QX 3Liter 24ventilers. (Automat). Er det noe jeg burde se opp for? Det er litt rust i hjulbuene på den, men er de veldig utsatt for rust under? Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har ikke noe erfaring med 3 litern, men vi hadde en 2liter qx for ikke så lenge siden. Det var en veldig bra bil. komfortabel og fin å kjøre. Den var det greit trøkk i, så det er det sikkert i 3 litern også. Men nå er jeg bare 16 år, så hvordan de er å vedlikeholde vet jeg ikke så mye om. Men bilen vi hadde var knallgo! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det er ikke uten grunn at maxima var/er populær blandt taxi sjåfører, den er veldig god å kjøre og er veldig pålitelig teknisk sett og ikke minst har den en god motor. Litt rust i hulbuene er ikke uvanlig men rust under er skjelden, et eksemplar som er godt ivaretatt skal normalt ikke ha rust på noe sted. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Jepp, det er litt rust i hjulbuene, det så ellers greit ut Skal se om jeg får lånt den på en tur og trillet den over ei grav. Må titte under og se hvordan det står til. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Da skal jeg inn og sjekke maximaen i dag (Verksted). Så får vi se om det er mye som må fikses, og evnt rust under. Hvis ikke, kan jeg bli den heldige eier av en 89 maxima Endret 2. desember 2005 av frakk2000 Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Juhu, da var den kjøpt. Fikk den for 17000 og innbytte av min gamle rustne 86 Toyota Corolla. Etter en god omgang med vask, så er den helt flott i formen igjen. Skal bytte regreim (Som fulgte med) og stramme ei dør til uka. Så er det bare litt fiksing av en bulk og litt rust så er den så god som ny Får vel legge ut noen bilder etterhvert, ser det er en egen tråd for sånt Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Grattis med ny bil Lenke til kommentar
Suppeelsker Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Nissan Maxima (J30 i ditt tilfelle) er skikkelige fine biler synes jeg. 3-literen er virkelig mye bil for pengene. Min familie hadde en 92-modell som bruksbil til år 2000, da vi byttet den inn i den nyere Maximaen, 2000-modell. Den er også 3-liter og vi har oppjustert den til 211 hester på forhjula. Den gamle J30-en vår hadde ca. 190 hester "at the flywheel" og var en bil jeg ble veldig glad i. Den var støysvak, komfortabel, svært driftsikker og tok 0-100 på 8,0 - 8,5 sek sånn ca. Vi sikler litt på å importere 2007-modellen fra USA, men den blir DYR. Det er ganske luksuriøse biler, og de nye har 3,5 liter med ca. 260 hester. Endret 10. januar 2007 av Suppeelsker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå