norsemanGrey Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Heisann. Har et DFI LANPARTY nF4 SLI-DR hovedkort med to GB LAN-porter. Den ene er drevet av Marlvell Yukon Ethernet Controller, og den andre av NVIDIA nForce Nettwork Controller. Problemet her er da altså at jeg ikke får koblet meg til internett. De lokale nettverkstilkoblingene finner hjemmenettverket vårt, men den ser ikke ut til å ha oppdaget/fått tildelt noen DHCP - adresse. Når jeg går inn på statusen for nettverket står det bare oppført en veldig rar IP-adresse og nettverksmaske (se bilder). Jeg får kontakt med andre maskiner, men noe internett finner den ikke. Har mange andre maskiner koblet til nettverket og her er det ingen probler med å få internett. Det står at jeg har "Begrenset eller ingen forbindelse". Dette skjedde da etter at jeg prøvde å oppdatere antivirus programmet mitt (Bruker ZoneAlarm Security Suite). før jeg gjorde det gikk alt helt fint. Jeg har prøvd å fjerne ZoneAlarmen, Installere den gamle versjonen på nytt, avinstallert og installert nettverksdriverene på nytt, og har underveis koblet meg til begge de to ruterene våre for å være sikker på at det ikke er dem det er no problem med. Nå begynner jeg å bli ganske frustrert her for jeg skjønner ikke hva som kan være galt. :( Hvis det er noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet hadde jeg satt stor pris på det Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hvis du har flere pc'er på nettverket, får de pc'ene internett? Ellers så kan det være noe med ruteren/switsjen eller noe, prøv å koble pc'en rett inn på modemet. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Tråd Håper denne kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå