goose Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvorvar det du kjøpte varer og hvor? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 kjøpte på komplott for en kamerat Lenke til kommentar
goose Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 hvis det var under 2 uker så kan du gjøre en ting. Send HK og CPU og RAM til retur hvor du benytter deg av anbreloven. Samtidig så bestiller du nytt eller venter du med bestilingen til du har fåttpenger tilbake. På den måten ungår du mye fra og tilbake og komplett sin fantastis treige og ukompetente returavdelingen... Feilen du presenterer her er meget irriterende. jeg klikker hver gang jeg opplever noe sånnt. (Det er lenge siden sist siden jeg selger kun abit, MSI, Soyo og Gigabyte HK). Det som jeg tror at hk er litt vel gåen.. Det du kan gjøre som siste forsøk er å: Ta den nye Hk og sette på den ditt cpu og ditt ram samt ditt skjermkort... Så tester du... Hvis pcen vil ikke starte da så er det HK som er gåen, hvis den starter så er det noe annet. Da bytter du igjen ramen din med den nye rammen. starter ikke pcen så er det ram brikke gåen osv... hvis du sjønner hva jeg mener... du må rett og slett feilsøke ved å sette inn gode komponenter... en etter en... :smile: Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 takk! veit ike om jeg har orginal forpakning, men jeg kan sende det inn uansett ikkesant? det er under 2 uker sia! hvor skal jeg sende deT? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 en ting til.. det er artic silver på cpu.. korleisen i hillvete skal jeg få av den? nå begynner jeg å bli "Eitrandes førbanna" på komplott eg er djupt og vonbroten såra Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Det er jo ikke sikkert at det er komplett sin feil, da... Hvis det er ødelagt, kan det være både posten og produsenten sin feil. Isopropanol er bra til å fjerne det med... Bare bruk en form for teknisk sprit.. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 og hvis jeg søler litT? Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Kan du ikke prøve CPU'en og RAM'en i maskinen din? Så vet du om noe av det er i stykker. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 prøv cpun i en anna HK vis den virker da. så er det sikkert HK som er gåent. du har husket å såyye på de skruene som skall holde HK fra Kabinetet . Det var noen andre som ikke hadde gjort det og da kortslutet han HK. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 prøvde 3d kort, ram og cpu på hans maskin det funka ikke :sad: det resulterte i at jeg mista mitt asus g4 4400 ned på parketen fra 40 cm hold, men det FUNKER! mirakuløst nok sender inn det ***** kortet til komplott på tirsdag Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 takk for hjelpen alle sammen! dette er siste gangen jeg bygger for andre! har brukt 16 timer nå! var til slutt så sliten at jeg holdt på å svi cpu'en jeg glemte å koble til vifta så det lukter svidd elg her 70 grader omg! Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Akkurat det samme har skjedd med meg! Akkurat det samme, jeg hadde bestillt samme hovedkort fra komplett (skulle sette isammen en maskin for en kompis!), fikk ikke startet det, etter uendelig mange timer med feilsøking ga jeg opp å sende kortet tilbake. fikk et nytt for to dager siden (samme type), dette er akkurat like dødt, vil ikke starte uansett hva jeg gjør. Jeg har et gammelt abit kort som jeg satte inn, og tryll tryll... da funka maskinen, mao det er ikke noe feil med pereferi komponentene, men med detta dritt hovedkortet. Jeg vet akkurat hvordan du har det! jeg krevde å få en annen type hovedkort, det bør du også gjøre!! Skamme seg komplett, -selge sånn dritt! Lenke til kommentar
Destro Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 AMD xp cpuer skall tåle opp til 95 grader C. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Et triks for å feilsøke er alltid å bygge PC-en utenom kabinettet.. dvs kun hovedkort, ram, cpu, vifte, skjermkort og psu.. funker det ikke da er det nok hovedkort... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Sitter AGP-kortet ordentlig? Du må huske å låse den fast med den mekanismen. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 det sitter ordentlig ja, jeg er møkkatrøtt, skal jeg sende det som retur (åpent kjøp) eller skal jeg sende det som reklamasjon, tar det lang tid før jeg får nytt? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Ehh... det høres VELDIG ut som at Power ledningen er plugga feil vei eller noe! Ellers så er HK ødelagt! Sjekk alle Ledingene til Power Reset og etc. NØYE! Gjorde samme feilen selv. Sjekk at du ikke ser HK "feil vei" ! Selv om CPU'en er gåen så skal det skje NOE i hvertfall! Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Prøv å ta ut hovedkortet og legg det på gulvet og prøv så. Hadde et tilfelle selv hvor kabinettet kortsluttet hovedkortet og dermed skjedde overhodet ingenting som du beskriver... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Det kan jo være powerknappen som er feilprodusert, eller at ledninga fra knappen til hovedkortet har brudd. Prøv å ta ut ledninga fra hovedkortet og kortslutt de to punktene med et skrujern Lenke til kommentar
connect Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Ok... prøv dette: (Hadde samme problem selv med et demobrukt hk fra komplett.. det var også for en kamerat... men det ble liv i det til slutt etter litt trøbling... hovedproblemet var at merkinga på HK for bus-hastighet og multiplier var missvisende... fant manualen på nettet og da var det en del anerledes enn det så ut som når jeg fulgte det som stod på HK.) Ta ut alle delene fra maskina, Legg HK på antistatisk matte (etc, du finner sikkert noe). Sjekk alle jumpere... klokkefrekvens, cpu-volt etc.. Sett i cpu med kjøling, ram, skjermkort. Koble til en skjerm. Koble på strøm fra strømforsyninga ... Derreter tar du et skrujern mellom de to pinene det står Power SW. Om det ikke funker: Prøv alle delene i en annen maskin. Og prøv hk, med annen cpu osv. (du er sikker på at hk og cpu og ram er kompatibel?) Om det funker: Sett så sammen maskina bit for bit, og start maskina mellom hver del du setter inn. (Ta vekk strøm og kortslutt power-switchen før du setter inn noe nytt, for å lade ut spenning i PS(powersuply) og HK Og husk en ting: Statisk elektrisitet... Ta av deg flisgenser osv. Ikke mekk pc på stua om du har et tykt teppe du går på... OG: viktigst... før du rører en eneste komponent i pc'n; ta godt tak med begge hender i kabinetet får å lade ut statisk elektristet. Og ikke noe artic silver på hovedkortet... det skaper trøbbel :smile: (Thats my way even... Noen mener kanskje det er en riskabel måte... å kjøre pc'n ute av kabinetet... men det går gulle godt det, så lenge du er forsiktig.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå