sdhild99 Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg har 2 PCer: Nummer 1: Pentium III - 667Mhz, 768 MB RAM, 7200 o/min disk Nummer 2: AMD XP-2100 - 1733Mhz, 1024BM RAM, 7200 o/min disk Hva kan det skyldes at PC nummer 2 bruker betydelig lengre tid på å starte Windows 2000 Professional enn PC nummer 1? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Fordi AMD er noe #%#"# ?? Neida, bare tuller jeg. Sannsynligvis så er det nettverkskortet som lager trøbbel. Hvis det er satt opp feil, så står den lenge å søker etter et nettverk som kanskje ikke er der. For å teste om feilen ligger her, kan du ta det ut, eller deaktivere det i enhets-behandling. Hvis man setter opp kortet med fast ip, så tror jeg det skal gå fortere. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-09-01 00:54 ] Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Takk for svar. Nei, begge nettverkskortene har fast IP. Prøvde en gang å disable nettverkskortet, men det hadde ingen effekt Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 ok, hvor i booten er det tar lang tid? Eller tar alt lang tid. Jobber disken hele tiden eller er det lange perioder uten diskaktivitet? Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Det tar veldig lang tid når skjermbildet med hvit bakgrunn, Windows 2000 logo, og blå indikator til høyre for teksten 'Starting Up' vises. Dette tar mye lengre tid enn på den andre (eldste) PCen. Tror ikke det er lange perioder uten diskaktivitet Hva er bootvis-tool? _________________ -Sven- My Hardware [ Denne Melding var redigert av: sdhild99 på 2002-09-01 11:55 ] Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Jeg ville tippet noe med hardware, har du skrudd av autodetect på de IDE enhetene du ikke har? Har opplevd at dette og kan skyldes feil jumpersettings. Hvis ikke det hjelper, ville jeg tippet på IRQ konflikter (winmsd.exe -> Hardware Resources -> Conficts/Sharing) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå