jhhavn Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har problemer når jeg fotografere mine børnebørn der danser, billederne bliver nemt tværede, bruger nårmalt P program / Lidt sport program, men i dette bliver de næmt for lyse, har prøvet at bruge op til 1600 ISO. Bruger Nikon D50 - Sigma 18-125 - Sigma EF - 500 DG ST. M.V.H. Jørgen Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Tror det er flere enn meg som kunne hatt behov for en forklaring til 'tværede'. Endret 29. november 2005 av ragamuffin Lenke til kommentar
jhhavn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 (tværede) mener jeg uklar optagelse. m,v.h. Jørgen Lenke til kommentar
olemm Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Lang lukkertid kan kanskje være årsaken ? Må være minst 1/brennvidde og i tillegg må antakelig minst over 1/125 hvis det er noe rask aktivitet i motivet. Jeg vet ikke om dette apparatet switcher til noen bestemt minimumslukkerhastighet med ekstern blits tilkoblet, men om du utelukkende bruker blitsen som lyskilde kan du bruke manuell eller lukkerprioritet med 1/x-sync-hastighet. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kanskje blitsen trigger på 2. lukkergardin? Prøv å resette kamerainnstillingene, evt. sjekke blitssync. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det er omentrent umulig å svare på hva som er galt med et bilde man ikke kan se. Post et eksempel som viser problemet tydelig, forklar hva du mener er galt med bildet og post EXIF informasjonen fra bildet. Da vil du få et fornuftig svar med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå