Gå til innhold

Overoppheting av en 1557

dannko80

Anbefalte innlegg

Jeg handlet en 1557 for rundt halvanne år siden. Når jeg tenker etter har den egentlig aldri fungert helt 100%, men det er ting jeg har lært meg å leve med. Har hatt den inne til service et par ganger. En rambrikke konka nå hvertfall en gang, men som jeg sa, den har aldri fungert helt 100% Jeg merket jo tidlig at pc'n hadde en tendens til å bli fryktelig varm etter 3-4 timers spilling/heftig bruk. Faktisk så varm at jeg ikke klart holde hånden mere enn et par sekunder på høyre side av laptopen (neida, jeg ekke SÅ pyse, den VAR varm :innocent: ) Etter en mnd begynte den med random bluescreen's og random reboots. Byttet noen rambrikker som så ut til å hjelpe.

Siste to måneder har rebootene og bluescreenene tatt helt av, så jeg kjøpte et par nye rambrikker da jeg antok dette var problemet nok en gang, men det hjalp ingenting. I skrivende stund vil den ikke på en gang, jeg får 50% av gangene jeg prøver å skru den på de "3 pipene" vi kjenner fra en stasjonær pc når skjermkortet ikke virker/er satt ordentlig i. Noen ganger klarer den faktisk boote helt inn i windows, men om jeg rekker å kjøre en video / boote et spill kubber den med en gang.

Jeg antar skjermkortet har tatt skade over tid etter altfor høye temperaturer. (Har aldri prøvd noen form for overklokking)

Noen andre som har opplevd det samme ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vet jeg ikke hva du legger i høye temperaturer, så du bør kanskje si hvor mange grader den er på når den er på det varmeste?

5223637[/snapback]

Nei, aner ikke. Har aldri kjørt noe program som overvåket temperaturen. Jeg prøvde et program engang, men det klarte ikke finne temperatur på noe som helst. Men, i den tiden den "funket" så fikk jeg etter ca 2 timer's spilling "vpu recover has reset your graphic controller", hele tiden fram til jeg la den fra meg igjen for nedkjøling..

En gluping sa til meg en gang "aah , dette er lett , "bare skru av vpu-recover funksjonen" Prøvde det, men i stedet for at "vpu recover funsjonen reddet meg inn i windows igjen reboota maskinen uten forvarsel.

Sender den inn for sjekk i dag tenker jeg. Whitebox har vært jævla kjappe og greiie de andre 2 gangene jeg har sendt noe inn til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...