Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Jeg har drivi å sett på vifter til amd fx 57'en min, trenger noe mer stille, noe stilig, noe proft og noe kjølig såklart. Så har jeg funnet fram denne, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314208&view=detailed. Jeg har jo hørt mye bra om thermaltake, for amd osv, så lurer jeg, det står 17 db, vil den holde seg så lavt, eller hvertfall under 20, når den kjøler en fx57? Så lurer jeg også på om jeg må ta av hovedkortet for å montere denne vifta? Det har jeg nemlig liten lyst til. Så, hvis den ikke er bra nok, noen som har forslag til andre bra og stille vifter til fx57, og som kan monteres uten å ta av hovedkortet(hvis det da er tilfelle med denne).? Endret 29. november 2005 av Cetramarius Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Som regel(!) må du ta ut hk når du skal ha ny cpu kjøler da det må festen en "ramme" under kortet som man fester skruene til den nye kjøleren med. correct me if i'm wrong Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 ok, jeg så en flash på produsentens side, for hvordan du kunne montere den, og det var en metode som så ut til å være kun montering ovenifra, man måtte sette inn noen skruefester oppå også skru den nedi dem osv... men jeg vet ikke om hovedkortet mitt har denne muligheten... asus a8n deluxe ... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 K, jeg er nå blitt annbefalt denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473&cks=PRL Den har blått lys også, og støyer bare 17 db. Noen som har den? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) okay, ikke at så veldig mange har svart akkurat, men jeg har kjøpt zalman kjøleren. På normal kan jeg ikke si at den var så veldig stille akkurat, og jeg ble anbefalt å kjøre den på maks.... skal se hvordan den holder temperaturen osv, men på silent mode er den helt lydløs, så det er jo bra, problemet er jo at fx57en gir fra så mye varme. edit : Ok, sett i biosen, og vifta holder fx'en på rundt 40 grader på silent mode :D Så det er jeg råfornøyd med, kanskje jeg eventuelt skrur opp hastigheten når jeg kjører spill osv. Uansett, finnes det et program man kan se cpu temperatur i windows? Endret 30. november 2005 av Cetramarius Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) *slettet* Så litt for sent at du allerede hadde kjøpt vifte.. Endret 30. november 2005 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 yes, storfornøyd her, blitt helt dilla på kjøling plutselig, nå ser jeg på alt av kjøling liksom, til skjermkort og hd til og med. Uansett, jeg trodde cpuz skulle ha oversikt over temperatur, men da tok jeg feil. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 du kan jo prøve rivatuner sin sånnen garde graph greie der er RPM på cpu kjøler og CPU grader. men eller der det EVEREST også da Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 fulgte med en greie med asus driverne mine, ikke at den var så veldig fint designet, men funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå