Gå til innhold

Jeg vil kjøpe det BESTE kameraet på markedet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du først skal legge så mye penger i kamera ville jeg vurdert digital speilrefleks istedenfor kompakt. Nikon D50 kanskje er et flott "entry" d-SLR.

Akam har jo en guide her hvor du kan se om du trenger/vil ha kompakt eller d-SLR.

Men hvis du absolutt vil ha kompakt ville jeg anbefalt Canon G6 eller Sony Cybershot V3. Ellers har Panasonic Lumix DMC-LX1 fått veldig god kritikk ;)

Lykke til med valget! :D

Men sjekk ut digital speilrefleks hvis det er aktuelt

Lenke til kommentar

Hehe, føler kanskje at topicen ble ganske tynn her... Hva som er "best" er jo vanskelig å si uten at trådstarter kommer med noen kriterier... Hvordan da "best"? Best bildekvalitet? Et Canon 1Ds til 60.000 kroner kanskje, med dertilhørende dyr optikk? Prisen har jo, ifølge trådstarter, ingenting å si. Eller er vedkommende på jakt etter det beste kompaktkameraet?

Litt spesifisering er en god idé for å kunne svare fornuftig.

Lenke til kommentar
De som Eivind foreslo var jo litt klumpete? Vil ha en trenger ikke å være minimal men liten kamera... Som har det meste av det nyeste og det jeg kan få behov for..

Litt zoom, bra batteri, pen utseende bra kjerm osv...

5223355[/snapback]

Hmm...ikke lite kamera, men heller ingen koloss

Der passer F10 inn

Har det litt zoom(3x): JA!

Er det hverken veldig lite eller veldig stort ?: JA!

Bra batteri? : JA!

Stor skjerm? : JA! 2.5" (stor , men ikke den beste)

Fint å se på er det også ;)

Lenke til kommentar
Hmm...ikke lite kamera, men heller ingen koloss

Der passer F10 inn

Har det litt zoom(3x): JA!

Er det hverken veldig lite eller veldig stort ?: JA!

Bra batteri? :  JA!

Stor skjerm? : JA!  2.5"  (stor , men ikke den beste)

Fint å se på er det også ;)

5224711[/snapback]

Synes det har får dårlig optikk. ( 3x Fujinon 36-108mm zoom lens, with f/2.8 to f/5.0 maximum aperture. ) Liker ikke F5 ved full tele (slik som jeg har forstått det) Er fortsatt ikke dårlig ,men skulle gjerne vært bedre .Men kameraet er også et godt alternativ pga meget lite støy ved meget høy iso verdier. ISO 800 er brukandes og det er ikke ofte :)

Liker dog ikke at man ikke kan bruke AA batterier

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Digit.no har jo ganske omfattende tester. Ikke så altfor mange produkter de har testet, men det ligger da en del der.

5224973[/snapback]

Blant annet Fujifilm F10 :thumbup: .

CFD:

Skulle dette batteriet bruke AA batterier, ville det ikke hatt den store levetiden før det går tom for strøm, som det har nå.

I tillegg er det et raskt kamera sammenlignet med andre kamera(se i spoiler).

Autofokus vidvinkel

fujifilm_f10_09l_af_w.gif

Oppstartstid

fujifilm_f10_13l_oppstart.gif

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Hva velger jeg da? Powershot S80?

Prisen har ikke noe å si...

mvh xadox

5223239[/snapback]

:!: Noen alternativ til "beste kamera":

Lomme kompakt: Fuji`s F-10 (F-11, evt) eller Canon Powershot S-70 (foretrekker dette fremfor S-80 da det rett og slett er bedre!)

Kompakt: Fuji`s S-9500 er best for en bruker med avanserte behov, tett fulgt av Panasonic FZ-30. Mer er det ikke å si om den saken.

DSLR: Økonomiklasse med høy ytelse og svært god optikk; Olympus E-500.

Litt dyrere kanskje, men vel verdt pengene; Canon D20.

Lykke til! :tease:

Lenke til kommentar

Støtter meg til anberfalingen av canons a620.

S80 er ikke et veldig bra kamera, men det ser jævli bra ut:). Bildene du får med S70 er hakket bedre siden objektivet var laget til det kameraet og ikke til 8mp S80. I hvert fall ifølge bladet Fotografi, som har meget proffe tester. Så støtter Dags der. Støtter han ikke når det gjelder kompakt klassen, og det gjør nok ikke Sony heller:).

Personlig synes jeg ikke det finnes så gode små kompaktkameraer som det burde. F.eks F10 med et lyssterk 28-ca120mm og manuelle innstillinger + RAW er virkelig ikke for mye og forlange. Bare nedprioritert:(.

Lykke til!

#EDIT av moderator - Fjernet brudd på retningslinjene#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...