Gå til innhold

PC maks 15k, spill og video redigering

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe julegave til meg selv - en boks til 15 store.

Er rimelig grønn på pc komponenter, å etter å ha kikket igjennom en del tråder her har jeg blitt både glupere og mere forvirra. Så, derfor håper jeg non kan hjelpe meg med å sette opp en god løsning på en boks.

Budsjettet er på 15 000, og jeg er kun ute etter boksen (dvs ikke no tastatur, høytalere, skjerm etc etc)

Bruksområdene blir primært spilling og en del videoredigering.

Tankene mine rundt komponenter (hvis tankene mine er verd no :roll: ):

Prosessor: AMD eller Intel...hakke peil. Det som duger best til spilling I guess

Minne: ett par gig av en kjapp type burde vel gjøre jobben?

Disk: Har i utgangspunktet mer enn nok disker, men en kjappere løsning for klipp som skal redigeres hadde vært gunstig. Har vel sjeldent bruk for mer enn 50 gig klipp på ett prosjekt, så en 75 gig 10000 rpm disk for windows og videoklipp er kanskje ett aktuelt alternativ til en raid løsning? Eller vil du få mye bedre ytelse på en raid løsning?

Skjermkort: Ja;)

Så har du tid til å forslå no hadde jeg satt umåtelig stor pris på det:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, hvis jeg forstår dere rett så burde jeg bruke 13 lapper på den der, og det er bedre enn hva annet jeg kan få for 15 lapper akkurat nuh?

Ikke no raid løsning på den da...eller støtter hovedkortet no sånnt??

Endret av Luza
Lenke til kommentar

vil du overklokke? vill anbefale databutikken.com pga at de har de råeste cpuer til best pris :yes: og angående rask hdd så er jeg litt imot det, 1400,-for en 74 gb raptor for og få inn windows 5 sekund fortere er bare tull nå man får en god 200 gb disk til 800 kr.

nevner overklokking fordi at ved noen tastetrykk kan du få en cpu til og yte like bra som en som koster 5000 kr mere. litt vanskelig og linke til databutikken så derfor .....

MSI K8N NEO4-F nForce4 4DDR-DIMM 4PCI 3PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX

Thermalright XP-120 cpu-cooler 120mm fan Socket 478/754/939/940

Samsung SP2504C 250Gb 7200rpm 8Mb NCQ S-ATA2

Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W

AMD Opteron 165 64bit Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939

Point of View GeForce 7800GTX 512Mb DDR3 TV-out DUAL DVI VIVO SLI-ready RETAIL PCI Express

NEC ND-3550 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 8X DVD+RW 16X DVD-R 6X DVD-RW 48X

total på 12790,-

har ikke valgt ram for det har jeg ikke peiling på :whistle: slo til med det feteste skjermkortet men du kan jo gå ned 1300,- kjøpe vanlig gtx hvis du vill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...