ken8 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har en gammel pc som står koblet til printeren og det er nesten den eneste funksjonen den har. PCen er en P2 på 450Mhz tror jeg. Har klart å installere WinXP på den. Hender jeg bruker den til fil lagering av og til også. Problemet er at jeg har en stor 15" CRT skjerm som tar mye plass og som jeg gjerne kunne tenkt meg å bli kvitt. Tenkte kun å bruke Remote Desktop hvis det er noe jeg må inn på pc'en for å fikse. Problemet var at jeg ikke klarte å skru av pc'en fra remote desktop. Trykker jeg på power-knappen på pc'en får jeg opp på skjermen (den jeg vil ha bort) at noen er logget på og må svare yes/no for å få skrudd av. Jeg skal kun ha igjen kabinettet, så vil gjerne slippe å tvangs-slutte windows hver gang den skal skrus av? Noen løsning? Under Options når jeg skal logge på har jeg mulighet til å sette skjerm str? Er det skjermkortet som er en begrensningen her? Og har det noen fordeler / ulemper med høy / lav oppløsning) Andre problemer som kan oppstå ved slik bruk? Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg pleier å gå inn i task manager og kan velge å slå av eller restarte maskinen der. Men jeg trur det bare funker hvis man bruker XP velkomstskjerm og ikke sånn W2K logon. Jeg bruker i alle fall XP velkomstskjerm på min server i boden og får det til. Prøvde her om dagen på en XP maskin på jobben. Den har tradisjonell Windows logon. Fikk ikke mulighet til å restarte/slå av via taskmanager. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Når jeg går på task manager->Shut down->Restart, så er det ingen ting som skjer Dæven nå var jeg litt for rask her. Har sittet med Remote Desktop i bakgrunnen mens jeg skrev her og etter 4-5min så skjedde det ting Yes, funka, men du verden å lang tid det tok Vet du hvordan det er med skjermoppløsning; Har det noe å si hvordan skjermkort man har i "serveren"? Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Ja, har et skjermkort i den som ikke klarer 1680x1050. Setter "full screen" og får fylt opp skjermen med den oppløsningen skjermkortet på servern min klarer å kjøre. Var verre når jeg med laptopen skulle remote til stue-PC'en. Siden skjermen på laptopen er mye mindre enn LCD'en på stue-PC'en. Men da satte jeg oppløsninga til 1280x1024 på settings, og desktopen ble tilpasset laptopen. Er bare å prøve seg frem...... Det at det tok lang tid å shutte ned er vel pga svak maskin og det faktum at XP er treig å avslutte, men kjapp å starte. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har samme løsning selv, men bruker tightVNC i stedet for RD. Der funker det fint å slå av PC, men åssen slår dere den på ? Jeg skulle gjerne gjort det også remote... Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Ok dette er et kjempe bagatell spørsmål, men skulle gjerne ha likt å visst hvordan likevel. Når jeg åpner RemoteDesktop får jeg opp maskin navnet til maskinen jeg skal koble opp. Samtidig med navnet får jeg også opp det gamle (endret nemlig navnet i sted) Er det mulig å slette det gamle navnet fra rullgardin menyen? Har prøvd å merke det og trykke del, men det står der fremdeles. Aner ikke hva jeg kan prøve. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Eller så kan du: start kjør cmd shutdown.exe -m \\"navn på pc" -s Den bruker jeg daglig til noe alla det samme skal du ha den til å slå seg på må du ha satt opp wake on lan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå