Medrakil Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hei, Jeg har nettopp formatert og installert windows på nytt. Den første gangen skjedde det et eller annet feil, og derfor gjorde jeg det igjen, denne gangen uten problemer. Men når jeg skal boote maskina får jeg opp en meny der jeg må velge mellom "Microsoft Windows XP Professional" og "Microsoft Windows XP Professional" - velger jeg den øverste booter maskina i den nye windowsinstallasjonen, tar jeg den nederste kommer feilmeldinga fra feil-installen opp. Er det noen som vet hvordan jeg kan få slettet feilinstallasjonen så jeg slipper å se menyen? Er ganske irriterende.. Endret 29. november 2005 av Medrakil Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Du må editere c:\boot.ini. Den skal se omtrent slik ut: [boot loader] timeout=5 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT Endret 28. november 2005 av Mythos Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Herlig, takk.. Har ikke testa om det funker ennå (installerer oppdateringer), men det virket logisk og bra ) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Editeringen av boot.ini retter bare opp i oppstarten. Den feilinstallasjonen du skriver om må du fjerne på andre måter hvis du ikke har fått slettet den fra disken. Endret 28. november 2005 av Mythos Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Det var samme partisjon jeg installerte på, så det er egentlig ingen installasjon å fjerne - jeg skjønner egentlig ikke hvordan den fiksa å lage to oppføringer i så fall.. jaja, det funka i hvert fall - takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå