adnan Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) --UPPDATE #7-- --PSU Modding-- Har begynt og jobbe litt med PSU delen, har tenkt og pusse den ned deretter og polere den helt blank, har ikke gjort dette før så blir litt utfordring. Noen bilder fra begynelsen. Først gikk jeg over med dremel 1 gang, slik at jeg fikk bort den fargen som var orginal. Så skal jeg pusse med 400 og 600 våtslipepapir. Måtte jo markere litt i hvert fall Hvis dere ser denne extra delen som er på PSU så blir den fjernet på bildene under, denne er til og feste PSU til et kabinett men den trenger jeg ikke siden min ikke ligger helt i toppen av kabinettet. Extra del borte Citrus Cleaner : Kanskje verdens beste klistremerke fjerner? Denne er helt utrolig bare og spraye på, vente 1min så er det bare og dra det av uten noen problemer. Men den LUKTER som bare det...:! Og ja Citron! Etter fjerning av klistremerker. Ikke så blank nei Dette er førske dremel pussing. Dremel Dremel. Endret 10. februar 2006 av adnan Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hei. Dette var et utroligt godt arbeid, likte spesiellt dette med psu modden Der røyk garantien men pytt, hva gjør vel det når man får et resultat som dette litt mere pussing og gnikking så blir det så blankt som bare den. Jeg vil anbefale metall pollish for et bra sluttresultat. eller du kan også kjøpe deg samme settet som det Chase har gjort, det gjør underverker Ellers, stå på. en mega bra jobb hittil Edit: savner noen forklaringer under noen av bildene. feks, du boret hull i deksel, hva er disse til ? du brukte en slags cleaner til å fjerne klistremerke, hvor bra er denne osv. Endret 10. februar 2006 av DJ-Sonic Lenke til kommentar
adnan Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hei. Dette var et utroligt godt arbeid, likte spesiellt dette med psu modden Der røyk garantien men pytt, hva gjør vel det når man får et resultat som dette litt mere pussing og gnikking så blir det så blankt som bare den. Jeg vil anbefale metall pollish for et bra sluttresultat. eller du kan også kjøpe deg samme settet som det Chase har gjort, det gjør underverker Ellers, stå på. en mega bra jobb hittil Edit: savner noen forklaringer under noen av bildene. feks, du boret hull i deksel, hva er disse til ? du brukte en slags cleaner til å fjerne klistremerke, hvor bra er denne osv. 5582008[/snapback] metall pollish fra hvilken butikk? Denne som er på biltema? Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei. Mye bedre med forklaringer Metall Pollish : Jeg bruker Autosol metall pollish/krom pollish. Denne får du kjøpt på de fleste store bensin stasjoner, koster ca 50,- kr eller noe sånt. Svært bra til slike foremål. er å anbefale. Biltema : Jeg har dårlig erfaring med biltemas sine pollish produkter, har liksom ikke fått noe greie på disse. Min mening om biltemas pollish produkter for metall er svært dårlige. ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Den ble nice den der PSUen din Så hvilke korninger var det på papirene du brukte da? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Den ble nice den der PSUen din Så hvilke korninger var det på papirene du brukte da? 5584398[/snapback] Korninger jeg brukte`? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ja, hvilken korning/grit var det på pussepapiret? og i hvilken rekkefølge brukte du de forskjelige papirene? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Ja, hvilken korning/grit var det på pussepapiret? og i hvilken rekkefølge brukte du de forskjelige papirene? 5588137[/snapback] Det du ser på bildet der er kunn 1 x med dremel, kan nesten ikke si hvilken det var men det var ev av de man får fra clas. Har pusset med 400 og 600 nå, ser ut for meg at det er klart til polering. ( har ikke bilder av dette ennå. ) Lenke til kommentar
chase Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ja, hvilken korning/grit var det på pussepapiret? og i hvilken rekkefølge brukte du de forskjelige papirene? 5588137[/snapback] Det du ser på bildet der er kunn 1 x med dremel, kan nesten ikke si hvilken det var men det var ev av de man får fra clas. Har pusset med 400 og 600 nå, ser ut for meg at det er klart til polering. ( har ikke bilder av dette ennå. ) 5588164[/snapback] Hei veldig godt arbeid Må bare si at det er Ikke godt nok å pusse med 600 grit før polering. Min erfaring er at du må minst våtslipe opp til 1200 grit, og det er såvidt nok. Tro meg jeg har, som DJ-Sonic nevnte, gjort dette selv Jeg brukte dette settet, som koster 189,- på clas ohlson, der får du med alt du trenger til å sette den på en boremaskin Her er resultatet du kan få hvis du er nøye og jobber bra med det: Skjønte du hva jeg mente? Stå på! Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Tror du må bruke p1200 som chase sier bruk følgende rekkefølge: P 240/400 - p600 - p800 - p1200 - rubbing - autosol Lenke til kommentar
adnan Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Tror du må bruke p1200 som chase sier bruk følgende rekkefølge: P 240/400 - p600 - p800 - p1200 - rubbing - autosol 5590134[/snapback] Sorry har ikke drivi noe med polering før, rubbing vil si? Autosol er vell en slags poleringsmasse for metall hvis jeg forstår riktig? Mener du og bruke denne isteden får settet til chase? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Rubbing finner du på biltema, og autosol er høyglanspolering. koster en femtilapp for en tube, en stor boks koster 150 kr og en poleringspute til en sentersliper koster 50 kr så du få mer en i det clas ohlson Lenke til kommentar
adnan Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Rubbing finner du på biltema, og autosol er høyglanspolering. koster en femtilapp for en tube, en stor boks koster 150 kr og en poleringspute til en sentersliper koster 50 kr så du få mer en i det clas ohlson 5590871[/snapback] Og da er det på mandag til biltema og kjøpe : Rubbing Autosol tube Og poleringsputer I mellomtiden kan jeg pusse det med 800 og 1200 papir. Endret 12. februar 2006 av adnan Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Husk å bruk masse vann Lenke til kommentar
adnan Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Mens jeg driver og pusser PSU dekselet trenger jeg litt hjelp til valg av støydemping til Hdene jeg har.. Lurer på hva dere synes her : Kommer med 2 valg. Jeg har i dag 2 disker jeg skal støydempe. Disse koster 200,- hver og får min del synes jeg de er litt dyre, men hvis de er MYE bedre en de under går jeg får disse. Mye rimligre pris.. men demper de støyen mye dårligre en øverste valg.? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hva med disse da? koster 135 kr settet http://www.vendur.no/catalog/product_info....&products_id=83 Jeg har sett noen bedre som ligner på de føsrste i posten din til rundt om 100 kr pr sett skal poste de hvis jeg finner de igjen Men hvorfor ikke bare kjøpe noen O-ringer da? er mye biligere Lenke til kommentar
adnan Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Hva med disse da? koster 135 kr settet http://www.vendur.no/catalog/product_info....&products_id=83 Jeg har sett noen bedre som ligner på de føsrste i posten din til rundt om 100 kr pr sett skal poste de hvis jeg finner de igjen Men hvorfor ikke bare kjøpe noen O-ringer da? er mye biligere 5602363[/snapback] Hmm er ikke helt fan av Oringer, jeg vet de demper bra, men hvis jeg skal flytte pcen noen steder og mister disken på skjermkortet at det kneker så tilgir jeg meg aldri Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 du mister ikke diskene, to ringer på tvers og en å langs, og strips for å henge opp, da detter ikke disken ned selv om du hivern utafor trollveggen Lenke til kommentar
adnan Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 du mister ikke diskene, to ringer på tvers og en å langs, og strips for å henge opp, da detter ikke disken ned selv om du hivern utafor trollveggen 5602750[/snapback] hehe man kan vell si det, men vil hels ha HD mount kits. Men prisen er jo så forskjellig på dem og det er ikke lett og vite hvem som demper støyen best. Har stor tro på den jeg foreslo først men de er jo så dyre... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 joda, de første nok de beste med tanke på støy, men du må nok ha en vifte forran diskene, da de blir stående i den øvre delen av kassa, og ikke får kjøling. du kan jo sjekke om de hdd brønnene som du får til CM stacker er støydempa passer i kassa... men jeg hadde nok gått for de øverste selv om jeg var deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå