Gå til innhold

Prosjekt : NeoOxley [ Last uppdt: PSU modding]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

--UPPDATE #7--

Som dere vet har jeg hatt en god del problemer med niplene til Maze4 GPU blocka. Når jeg bestilte denne så hadde jeg tenkt til og ha 10mm slanger i hele systemet. Men det ble jo endret og da fant jeg ikke ut hvordan nipler jeg trengte. Til slutt endte jeg opp med 1/4" NPT som passet.

Så har jeg gjort en del av måling og prøvd ut litt forskjellige ting.

HEr er noen bilder som viser hvor langt jeg har kommet.

Får bare beklage bilde kvaliteten kamera jeg bruker er vell ikke det beste :p

Bilde544.jpg

Sleeving av PSU gikk jo greit, ble ferdig med alt uten om 24pins kontakten :p Den er et h..... og få til. Men med bra markering skal det nok gå bra :D

Bilde549.jpg

Maze4 CPU blocka passet jo bra den, alt gikk bra her...

Bilde551.jpg

Maze4 GPU blocka fra toppen, der er de niplene som jeg endte opp med, er litt skuffa de ikke fantes i kobber men men shit happens :p

Bilde552.jpg

GPU bunn, bra monerings kit følger jo med så....

Bilde555.jpg

Prøver ut hovedkortet og skjermkortet i kasse, ser hvordan det vil se ut . Og jeg kan vell si meg MEGET godt fornøyd med utsendet.

Bilde556.jpg

Enda et bilde :D

Bilde590.jpg

Begynner med måling av slanger, har jo kunn 2 meter silikonslange fra TESS så må gjøres skikelig første gang ja.

Bilde591.jpg

Nesten ferdig nå...

SÅ kommer problemet, jeg har jo handlet meg inn AC vannblokk, "twinplex pro", SLI Type 1 fra microplex PGA DFI kortet mitt. Men problemet er at jeg ikke får 2 x 12mm slanger inn i den samtidig :(. Så her må jo noe gjøres. Derfor trenger jeg hjelp fra dere. Har vurdert 2 ting jeg kan prøve her er dem :

1. Fortynne slangene litt på tuppene slik at jeg får begge til og passe inn ( håper jeg )

2. Bruke 3/8" nipler på AC vannblokk, "twinplex pro" og da sette på 2 x overganger til 1/2". ( men vil dette svekke efekten til vannkjølingen? Eller skape noe rykk et sted?

Trenger virkelig noe tips her...

Grunnen til at jeg ikke har oppdatert siden her på litt er at jeg har hatt en del og gjøre, og nå er jo ikke pcen oppe en gang :( men JA jeg kunne hvis jeg villet, har jo 3 andre pcer i huset :p

Hva synes folket? :D

Endret av adnan
Lenke til kommentar
synes dette så j****g bra ut. Mange folk med bra skills etterhvert her. imponert.

:w00t:

5489287[/snapback]

Meget nice and clean. Liker virkelig denne kassen =)

5489298[/snapback]

Hehe takker takker, Skal få tatt noen bedre bilder etterhvert sammen med hele toppen osv.

Jeg har lakt fronten på kassen til slutt får jeg er ikke avhenging av den med det første...

Endelig kvitt alle viftene på hovekortet :D

Kunn 3 x 120mm skal være der, en silientx vifte som du ikke har Sjans til og høre og 2 stk på radiator. Eller er koblet til viftestyring :D Så blir kanskje litt mer søvn om nettene nå...

Endret av adnan
Lenke til kommentar

Looking good! :thumbup:

Så ut som du hadde fått en bra finish på lakken. har du brukt klarlakk også elr?

PSU sleevinga ble grei den da ;) (mendu skulle brukt strømper med mindre diameter)

Den slangen som ikke passa, du kan jo i alle fall prøve å smi av litt av den å teste ;) Test blokka utenfor kabinettet hvis du skal teste det ;)

De aluminiums viftene du hadde på radiatoren så bra ut ;) Hvordan er støyen på de da?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Looking good! :thumbup:

Så ut som du hadde fått en bra finish på lakken. har du brukt klarlakk også elr?

Har du sleeva PSU selv? (Du skulle brukt strømper med mindre diameter)

Den slangen som ikke passa, du kan jo i alle fall prøve å smi av litt av den å teste ;) Test blokka utenfor kabinettet hvis du skal teste det ;)

De aluminiums viftene du hadde på radiatoren så bra ut ;) Hvordan er støyen på de da?

5489741[/snapback]

Støy nivået på radiator viftene er extremt bra faktisk, hører med kanskje LITT bedre en Silentx viften men det er ikke hørbart når jeg får på alle beksler osv.

Ja tenkte jeg skulle prøve og smi den litt ja, anbefaller du og bruke drepmer her da?

Lenke til kommentar
Støy nivået på radiator viftene er extremt bra faktisk, hører med kanskje LITT bedre en Silentx viften men det er ikke hørbart når jeg får på alle beksler osv.

Ja tenkte jeg skulle prøve og smi den litt ja, anbefaller du og bruke drepmer her da?

5489954[/snapback]

Det høres bra ut.

Hva mener du med drepmer (demper?) Du burde i alle fall ha på en kleme da ;)

Lenke til kommentar

5489954[/snapback]

Det høres bra ut.

Hva mener du med drepmer (demper?) Du burde i alle fall ha på en kleme da ;)

5490054[/snapback]

Hehe slipe slangen med dremel mente jeg :p

Skal ha slange klemmer på alt av nipler btw.

Lenke til kommentar

--UPPDATE #8--

Bilde605Custom.jpg

Begynner og hjelpe nå :p

Bilde606Custom.jpg

Bilde607Custom.jpg

Har forsatt masse rydding inn kabinettet igjen, samt støytemping.

Fronten har jeg ikke gjort noe med ennå

Side dørene er lakert men ikke modda. Så er ikke ferdig ennå :D

Endret av adnan
Lenke til kommentar
Blir jo bra det der da ;) trengs jo bare litt rydding som du sier :yes:

:ohmy: du nå mode dørene før du lakker de! ellers så kan det bli stygge merker :(

5525345[/snapback]

Hehe dørene er skjert ut og lakert, trenger bare og sette på plexi osv.

Lenke til kommentar
Kult dette,har nesten likt kabinett som jeg driver å ordner litt på nå..

Men hvor skal du ha harddiskene? ser ingen harddiskramme?

5526703[/snapback]

Skal du bruke o-ringer elns? Siden det ikke er no hdd oppheng der=)

Bra arbeid detta her! begynner å komme seg :thumbup: Gleder meg til å se sidedørene og kabinettet "ferdig" ;) (En mod blir aldri ferdig=))

Kutgw!

Øyvind

5528603[/snapback]

Atm så bruker jeg bare noe bråkete oppheng. Men tenkte kanskje og bruke Nexus sine 5.25" oppeng? Noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Hei.

Ja det må jeg si, et stykke bra arbeid det der :)

Men lurer på, skal du gjøre noe med psu ?

5526949[/snapback]

Hehe dørene er skjert ut og lakert, trenger bare og sette på plexi osv.

5525367[/snapback]

Det var da endelig bra! :whistle:

Dj-Sonic: Jeg tror han bare har planer om å sleeve da ;)

5527833[/snapback]

Har sleevet den uten 24pins kontakten :p Den tar jeg snart ( når jeg lurer meg selv til det :p ) Er ikke sikker på kanskje polere den eller dra karbon teip rundt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...