DJ-Sonic Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei. hey hey hey se der ja, det var noen toppers deler ja, absolutt en nice pakke ja, gleder meg til å se det montert Har et spørsmål ang. Maze 4 blokka di, de niplene du satte på, er det ikke mindre dimensjon på de enn de som er orginalt ? men det har kanskje ikke noe å si ? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Hei. hey hey hey se der ja, det var noen toppers deler ja, absolutt en nice pakke ja, gleder meg til å se det montert Har et spørsmål ang. Maze 4 blokka di, de niplene du satte på, er det ikke mindre dimensjon på de enn de som er orginalt ? men det har kanskje ikke noe å si ? 5377382[/snapback] De de er mindre, men det er det jeg vil ha. Slamngene jeg har tenkt til og bruke passet heller ikke i den orginale. 3/8" er vell de jeg skal ha på alt. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 3/8 del ?, synest de niplene der så mindre ut jeg men... hva er orginalt på den maze 4 blokka da, 1/2 ? Hadde det ikke vært en fordel med 1/2 på cpu og shipset blokka da, får vel bedre kjøling da tror jeg, men det er vel kanskje ikke så mange graders froskjell det er snakk om her så da går det vel kanskje greit med 1/8 også. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Lurer litt på hva de fleste bruker på sine kjølingssystemer her på forumet. Men jeg trur vell jeg har brukt og bestilt 3/8" på alle delene. Kan dette svekke kjølingen? Slangene er ikke kjempe sjukke men skal prøve og ta et bilde senere på dagen. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Lurer litt på hva de fleste bruker på sine kjølingssystemer her på forumet. Men jeg trur vell jeg har brukt og bestilt 3/8" på alle delene. Kan dette svekke kjølingen? Slangene er ikke kjempe sjukke men skal prøve og ta et bilde senere på dagen. 5379061[/snapback] Jeg vil nok anta at det svekker litt ettersom det er tynnere slanger og nipler, ved å bruke større slanger så svekker du jo varmen i slangen litt pga. vannet kommer fortere igjennom, men da bør jo blokkene være deretter også. Og har pumpen din 1/2" nipler så er jo 1/2" helt klart å anbefale for å få fullt utnytte av systemet, men har pumpen 1/8" nipler så bør du kanskje kjøre 1/8" hele veien. Jeg bruker 1/2 på nesten alt i mitt, alt utenom gpu blokken, den er 3/8, så der vil det nok svekkes litt, det er ikke mange gradene det er snakk om men litt. Kanskje 1- 3 grader eller noe. grunnen til det er at jeg ikke fikk tak en 1/2 blokk. Etter det jeg har erfart så, hvor større slange du bruker jo mindre varme utvikling blir det, men det kommer jo helt ann på systemet da, dette gjelder jo ikke for alt. Lenke til kommentar
Abbono Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Viktigste er å ha en god radiator, har du ikke det vil ikke slangene ha noe og si Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Viktigste er å ha en god radiator, har du ikke det vil ikke slangene ha noe og si 5380368[/snapback] Enig der ja, en passende radiaor er viktig . Lenke til kommentar
adnan Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Viktigste er å ha en god radiator, har du ikke det vil ikke slangene ha noe og si 5380368[/snapback] Enig der ja, en passende radiaor er viktig . 5380591[/snapback] Har en : Black Ice Xtreme 2 Radiator Dual 240x120mm Hmm nå er jeg usikker om jeg skal bytte ut alle nipler men får se på det. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Viktigste er å ha en god radiator, har du ikke det vil ikke slangene ha noe og si 5380368[/snapback] Enig der ja, en passende radiaor er viktig . 5380591[/snapback] Har en : Black Ice Xtreme 2 Radiator Dual 240x120mm Hmm nå er jeg usikker om jeg skal bytte ut alle nipler men får se på det. 5380605[/snapback] ja den er mere enn bra nok til det systemet der men behold de 1/2" niplene, selv så har jeg en blackice extreme chrom, og den holder selv for mitt dual tank system, så da burde i hvertfall ditt holde i lange baner Lenke til kommentar
adnan Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) --UPPDATE #6-- Lakering : Noen av bildene fra lakeringen, har mange fler med setter ikke ut alle sammen... Er veldig fornøy med lakeringen til slutt... Hva synes folket? Endret 9. januar 2006 av adnan Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei. hm joda, det blei ikke så værst men... første regel, ikke spray for nærme objeket du skal lakke, det kan man se tydelige tegn på her. og legg mange tynne lag, de sprayboksene har veldig lett for å renne, Det nederste bildet ser blankt og fint ut men også her ser man tegn på helge dager i lakken. Egentlig så skal man ikke lakke mens delene ligger, de skal helst henge når man lakkerer dem, nå vet ikke jeg om du har gjort dette men.. det kan virke ut som du har hatt det liit travelt på det siste strøket ditt. Jeg går ut i fra at dette ikke er ditt siste strøk på delene, i så fall så kan du se bort i fra denne kritikken Det hadde vært litt artigt å sett åssen dem så ut fra en annen vinkel når dem var 100% ferdige lakkerte. Ellers så vil jeg si at arbeidet ditt er bra ps. Et lite tips å ta med seg. skal man ha en vurdering av ens arbeid og spesiellt lakkeringer så legg ut det ferdige produktet og ikke et produkt som er halv ferdig. det sier liksom ikke noe spesiellt om hvordan slutt resultatet er Og helt til slutt litt OT.. et lite verktøy tips til alle som bruker spraybokser. Man kan få kjøpt pistol grep til å sette på sprayboksene, det letter arbeidet en del for dem som bruker spraybokser ofte. da vil sprayboksen fungere som en lakkerings sprøyte. og for de som vil avansere litt og gå over til lakk på boks så er det å få kjøpt lakkerings sprøyter som går på strøm, mener det er 12v disse går på, de er ikke så dyre heller og fungerer bra til hobbybruk. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hei. hm joda, det blei ikke så værst men... første regel, ikke spray for nærme objeket du skal lakke, det kan man se tydelige tegn på her. og legg mange tynne lag, de sprayboksene har veldig lett for å renne, Det nederste bildet ser blankt og fint ut men også her ser man tegn på helge dager i lakken. Egentlig så skal man ikke lakke mens delene ligger, de skal helst henge når man lakkerer dem, nå vet ikke jeg om du har gjort dette men.. det kan virke ut som du har hatt det liit travelt på det siste strøket ditt. Jeg går ut i fra at dette ikke er ditt siste strøk på delene, i så fall så kan du se bort i fra denne kritikken Det hadde vært litt artigt å sett åssen dem så ut fra en annen vinkel når dem var 100% ferdige lakkerte. Ellers så vil jeg si at arbeidet ditt er bra ps. Et lite tips å ta med seg. skal man ha en vurdering av ens arbeid og spesiellt lakkeringer så legg ut det ferdige produktet og ikke et produkt som er halv ferdig. det sier liksom ikke noe spesiellt om hvordan slutt resultatet er Og helt til slutt litt OT.. et lite verktøy tips til alle som bruker spraybokser. Man kan få kjøpt pistol grep til å sette på sprayboksene, det letter arbeidet en del for dem som bruker spraybokser ofte. da vil sprayboksen fungere som en lakkerings sprøyte. og for de som vil avansere litt og gå over til lakk på boks så er det å få kjøpt lakkerings sprøyter som går på strøm, mener det er 12v disse går på, de er ikke så dyre heller og fungerer bra til hobbybruk. 5413296[/snapback] Kan legge ut et bilde senere i dag med alle delene etter lakering, har kjøpt inn batterivann/destiulert vann i dag så skal sette systemet til test i 24 timer, bilder om dette kommer også senere på dagen... Lenke til kommentar
adnan Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Lurer litt på en ting : AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC53101&mcat=14s271 (Inneholder 50 ml og holder til 2.5 liter destillert vann. ) Cooltek UV-tilsetning, blå http://www.microplex.no/product.aspx?pid=c...ebl&mcat=14s271 ( Flasken inneholder 50ml og holder til 2 liter vann ) For meg ser det nesten ut som flasken med Uv-tilsetning inneholder nesten dobelt så mye som ACfluid? Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Litt sent men det er nå så. Ang niplene du byttet på CPU blokka. Sjekk de gamle, så vil du se at de har forskjellig indre diameter (inn/ut). Dette er gjort for å gi riktig mottrykk i blokken, og optimalisere vanngjennomstrømming. Ville nok ha byttet tilbake til orginalene om jeg var deg for å ivareta best mulig ytelse. Maze 4 er generellt sett ikke den ikke råeste blokka på dette område fra før Lenke til kommentar
adnan Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Litt sent men det er nå så. Ang niplene du byttet på CPU blokka. Sjekk de gamle, så vil du se at de har forskjellig indre diameter (inn/ut). Dette er gjort for å gi riktig mottrykk i blokken, og optimalisere vanngjennomstrømming. Ville nok ha byttet tilbake til orginalene om jeg var deg for å ivareta best mulig ytelse. Maze 4 er generellt sett ikke den ikke råeste blokka på dette område fra før 5415765[/snapback] Har hørt noen si det ja, at maze4 ikke er den beste på det, noen andre du kan annbefale selv om jeg ikke trur jeg bytter med det først men kanskje om litt... Lenke til kommentar
adnan Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Gårsdagen var kanskje den værste dagen i hele prosjektet. Skulle prøve ut vannblockene. Som dere vet hadde jeg jo 3/8" nipler på alt. Må bare si det ikke er anbefalt til den vannpumpen der. For det første så begynte vannpumpen og lekke i fronten siden jeg ikke hadde brukt orginale nipler og heller ikke 1/2" som anbefalt. Ble noe søl på teppe og mamma ble vell ikke den gladeste da... Så nå i dag skal jeg bestille fult sett 1/2" nipler overganger fra microplex. Samt så trenger jeg ny slange. Var innom TESS her jeg jobber i Kongsberg og hørte om pris på 12mm silikon slange. 3m : 380,- uten moms og 480,- ca med. da har jeg fått hellengde pris og rabatt siden jeg jobber i Næringsparken i Kongsberg. Hva trur dere om 3m? HAr ikke fått målt noe lengder osv. Hvor mye trur dere jeg trenger til hele sette.? HAr vannkjøling på alt chipsett/cpu/gpu/ + vanntank/radiator. Microplex bestilig : Slangenippel,forn.messing,1/4"BSPx1/2"ID http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...2ID&mcat=14s295 x 6 Slangenippel,forn.messing,1/8"BSPx1/2"ID http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...2ID&mcat=14s293 x 4 Slangenippel,forn.messing,1/2"BSPx1/2"ID http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...2ID&mcat=14s301 x 2 Endret 11. januar 2006 av adnan Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 2 meter max. vil jeg tro.. Men er alltid greit å ha litt ekstra da! Lenke til kommentar
adnan Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Skal prøve og ta noen målinger med slange som jeg har sjekke litt. Men hvis jeg bestiller 2m så har jeg nok? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Bør holde med to meter, men det er bittert om det blir litt for kort.. Pass på at du er nøyaktig når du kutter til, så slipper du svinn, det blir fort mye når det blir en cm der, og tre der.. Lykke til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå