Pentimuml Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Så, jeg skal ha meg nytt skjermkort. Så har jeg undersøkt litt og funnet ut at jeg bare har agp 4x port på et MSI 845PE Max 2 ver:2 hovedkort. Skjermkortet jeg har nå er et MSI Geforce 4 ti 4800 SE (suger, pluss at det går istykker hele tiden og garantiselskapet er nettop gått konkurs). Vil jeg da kunne bruke kortet Sapphire Radeon x800 256 MB AGP? Det står "agp8x" i spesifikasjonenefor dette kortet, pluss at jeg er ikke sikker på agp-versjonen eller hva det heter. Skal jeg kjøpe dette kortet til maskinen min eller må jeg gå for noe annet? Endret 29. november 2005 av Pentimuml Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Burde endra emnetittelen ja, men over til problemet: Mener å ha hørt tester (om man har hovedkort som støtter 8x agp, kan man "skru ned" til 4x eller 2x i bios), om ytelsesforskjell. På papiret skulle vel ytelsens halveres, men det var nesten ikke merkbart ytelsesfall. Gikk man ned til 2x derimot var det værre. Kortet vil få plass i pc'n din. (Correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Burde endra emnetittelen ja, men over til problemet: Mener å ha hørt tester (om man har hovedkort som støtter 8x agp, kan man "skru ned" til 4x eller 2x i bios), om ytelsesforskjell. På papiret skulle vel ytelsens halveres, men det var nesten ikke merkbart ytelsesfall. Gikk man ned til 2x derimot var det værre. Kortet vil få plass i pc'n din. (Correct me if I'm wrong) 5223190[/snapback] Hørest rett ut det. Tror ikke x800 bruker så mye båndbredde at det har spesielt å si. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Nesten alle AGP standarder er bakoverkompatible.. Så ja, det AGP 8x skjermkortet vil nok fungere fint sammen med ditt hovedkort, men da kun kjøre på 4x bushastighet.. Sjansen for at det ikke skulle gå, vil jeg si er veldig liten.. Ytelsestapet er i praksis veldig liten.. Selv om det teoretisk sett er en viss forskjell på 8x og 4x bushastighet.. /Espen EDIT: Litt usikker på hvordan det er med kompabilitet mellom de forskjellige AGP revisjonene.. (1.0/2.0 etc) Endret 29. november 2005 av espenah Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Litt usikker på hvordan det er med kompabilitet mellom de forskjellige AGP revisjonene.. (1.0/2.0 etc) Ja, det er nettop det jeg er usikker på. Er det noen som vet noe videre om dette? Informasjon om hovedkortet kan du finne her MSI 845PE MAX2 ver 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå