Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Hvordan finne IP-adresse til aksesspunkt? [løst!]

Anbefalte innlegg

Ettersom jobben kan ha konfigurert accesspunktet til hva som helst, må du resette det først (stikk en tynn pinne inn i reset hullet nært nettverks kontakten, og hold inne i 5 sekund).

Den vil da enten koble seg til dhcp server og få tildelt ip automatiskt, ellers vil den sette ip til 169.254.xxx.1 (xxx er de siste tallene til MAC adressen).

Default skal det ikke være noe administrator passord.

Den oppskriften jeg nevnte ovenfor gjelder iallefall for 3Com AP2000. Som jeg regner med er hva du har, utetter modelnummeret du oppga.

5230377[/snapback]

Prøvde å resette. Fant ikke noe på den IP-adressa du nevnte... :( Har prøvd litt forskjellige, men fant ikkeno... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På mitt aksesspunkt (3Com 3CRWE454A72) fulgte det med en cd med et prog som fant ip adressen til aksesspunktet.

Du har fikk ikke med noe sånt du da?

Prøv med Denne

5230340[/snapback]

Har ingen CD, nei... Kan jo hende det har fulgt med en, men at den har blitt borte en eller annen gang...

Hva gjør jeg med den .RAR-fila du linket til? Får ikke åpna den på noen måte... (mulig jeg er litt dum, men... :blush: eller?)

5231522[/snapback]

Pakk den opp med winrar, og kjør programmet. Vet ikke om det virker for deg. Men det virker for mitt aksesspungt.

Lenke til kommentar
På mitt aksesspunkt (3Com 3CRWE454A72) fulgte det med en cd med et prog som fant ip adressen til aksesspunktet.

Du har fikk ikke med noe sånt du da?

Prøv med Denne

5230340[/snapback]

Har ingen CD, nei... Kan jo hende det har fulgt med en, men at den har blitt borte en eller annen gang...

Hva gjør jeg med den .RAR-fila du linket til? Får ikke åpna den på noen måte... (mulig jeg er litt dum, men... :blush: eller?)

5231522[/snapback]

Pakk den opp med winrar, og kjør programmet. Vet ikke om det virker for deg. Men det virker for mitt aksesspungt.

5231605[/snapback]

Har pakket den opp og prøvd det, men får bare følgende feilmelding:

post-78619-1133711140_thumb.jpg

Den er kobla til via switch-en med kabel, bør den kobles direkte til PC-en?

Eller må jeg kjøre programmet fra PC-en som kobler til aksesspunktet trådløst?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd å taste inn litt forskjellige IP-er i Internet Explorer. På noen kommer det opp "Finner ikke siden" med en gang, på andre tar det litt lenger tid.

Kan det være noe annet som hindrer den i å komme inn på aksesspunktet, selv om det er riktig IP?

Lenke til kommentar
Gå inn på ruteren (DHCP-tjeneren) sin DHCP-administrasjon, og se hvilke IP-adresser som er delt ut.

5302465[/snapback]

Ruteren, ja... hehe :p Har ingen ruter, jeg...

Legger ved et koblingsskjema over nettverket. (vet dette er en dårlig måte å koble nettverk, jeg har tenkt å skaffe meg en ruter så fort som mulig...)

Prøvde å gå inn på den IP-en som stod under DHCP-server i ipconfig, men det kom ikke noe...

Slik ser nettverket ut:

post-78619-1134925292_thumb.jpg

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

hvis det er samme som andre 3com ap'er motar den fra dhcp server. hvis den ikke gjør det er ip'en 169.254.3.1 (du må sette ip til 169.254.3.10 eller noe)

gjør det eneklt: først napp ut strøme'en på 3com'en ,så stapper du tp kabel i pc'en din(tp) så sett fast ip til 169.254.3.10 netmaks 255.255.255.0 , så du kun har pc'en ->tp->3com , bare sjekk at den linker at det lyser, hvis ikke må du bruker kryssa kabel. så bare gå på http://169.254.3.1

default password er admin , eller comcomcom

Lenke til kommentar

Prøv å resette aksesspunktet. Hold inne reset-knappen i 10 sekunder. Siden det er et aksesspunkt er standard oppsett at det mottar IP-adresse fra DHCP. Dersom du har tildelt IP-adresse på din PC. Kan du prøve IP-adresser i nærheten av den du har på PCene. En DHCP-server tildeler normalt ikke adresser i hytt og pine, men i stigende rekkefølge.

Lenke til kommentar
Kansje dette programet som ligg på 3com hjelper

viss modell wl 308 = 3CRWE83096A

http://www.3com.com/products/en_US/result....096A&order=desc

5309041[/snapback]

Jadda, det virket!! :w00t: Programmet fant IP-en og alt! :thumbup: Takk, takk! :D

Men: når jeg går inn på IP-adressa i IE (http://169.254.255.1/), står den og somler en stund, for så å komme med: "Siden kan ikke vises". :hrm:

Kan det ha noe å gjøre med det Buskmann nevner her:

Aksesspunktet får tildelt sin IP-adresse fra din nettleverandør. Du er pent nødt til å gjette, men selv om du gjetter riktig, så kan det hende aksesspunktet er sperret for tilkoblinger som tilsynelatende kommer fra internett.

Prøv også å sende en e-post til din ISP.

5308841[/snapback]

Hva gjør man i så fall med det??

Det stemmer vel at det er denne metoden man bruker for å komme inn på et aksesspunkt for å konfigurere instillinger som sikring av nettverket, signalstyrke, kanal, osv.??

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis ikke enn adresse i 169.254.255.x-rangen på PCen din. Dersom det er mulig kan du bruke programmet du fant adressen med til å endre IP-adressen på AP'et til en adresse i samme range som på PCene dine. Alternativt kan du midlertidig sette en fast adresse i samme range (f.eks. 169.254.255.2) på en av PCene for så å konfigurere AP'et til å ha en fast IP i din vanlige IP-range. Gå deretter tilbake til de opprinnelige nettverksinnstillingene på PCen din og gå inn på web-grensesnittet med den nye adressen.

Pass på at du velger en adresse som ligger utenfor DHCP-rangen eller i hvert fall såpass langt over PCene du har nå at du ikke får en konflikt ved at samme adresse tildeles en annen enhet en gang i fremtiden.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Du har sannsynligvis ikke enn adresse i 169.254.255.x-rangen på PCen din. Dersom det er mulig kan du bruke programmet du fant adressen med til å endre IP-adressen på AP'et til en adresse i samme range som på PCene dine. Alternativt kan du midlertidig sette en fast adresse i samme range (f.eks. 169.254.255.2) på en av PCene for så å konfigurere AP'et til å ha en fast IP i din vanlige IP-range. Gå deretter tilbake til de opprinnelige nettverksinnstillingene på PCen din og gå inn på web-grensesnittet med den nye adressen.

Pass på at du velger en adresse som ligger utenfor DHCP-rangen eller i hvert fall såpass langt over PCene du har nå at du ikke får en konflikt ved at samme adresse tildeles en annen enhet en gang i fremtiden.

5309356[/snapback]

Ja, det går an å endre IP, men den vil ha et passord som verken er admin eller comcomcom, som ranvik foreslo... :hrm: Noen flere forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...