appelsinbrus Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Vifta mi bråker som en lastebil og skulle seriøst hatt meg ei ny, som både kjøler bedre enn den originale og er mer stillegående (ikke at det skal så mye til).. Noen som har noe å anbefale? Edit: Kjøpte denne mongovifta først, men den var håpløs å få på. Satte den på mitt andre kjermkort i stedet. Problemet her var at skjermkortet mitt har 2 kjerner (?) men ribba dekte bare den ene.. Se bilder.. 2 "kjerner" En ting til, der er veldig liten plass mellom skjerkortet og CPU-vifta, så "baksiden" på den nye ribba må ikke være for stor.. Endret 28. november 2005 av appelsinbrus Lenke til kommentar
caLitri Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 bildene du la ut fungerer ikke. og Zalman heatpipe løsningen kan ikke kalles for en vifte! Problemet med at du har lite plass mellom skjermkort og cpu er heller ikke noe problem. siden viften på gfx altid vender vekk fra cpu! kunne også vært veldig greit å få vite hva slags skjermkort du har. det at du har 2 kjerner virker veldig fjernt siden jeg har hatt 2 forskjellige 6600GT selv. men sjekk ut om Artic Cooling viftene passer kortet ditt. du finner informasjon om hvilke kort som passer på hjemmesidene dems! Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) sorry at jeg ikke brukte riktige ord og uttrykk i mitt forrige ignorante innlegg, i håp om at jeg kunne få hjelp og tips til nye løsninger til kjøling i min kjære pc. skal aldri skrive noe feil mer, ærede caLitri. doh.. du ser jo på HEATPIPE LØSNINGEN (skrev jeg riktig...?) at den tar en del plass både mot og fra cpu, gjør du ikke det da..? men VIFTA vender jo seff oftest vekk fra cpu, det er jo rimelig naturlig, vil jeg si. er jo laga på den måten, skjermkortet. gainward skjermkort. Endret 30. november 2005 av appelsinbrus Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Zalman VF700 AlCu funker bra, og passer til AGP-versjonen av 6600GT. Den andre kjernen du ser, er PCI-Express ->AGP brigde. (den gjør at veldig få kjølere passer). Sørg for å få tak i en kjøler til den. (jeg tror det kalles HSI, og jeg vet at Zalman fører en slik en.) OT: Inni ******* hvor mye kjølepasta det var der da... Får se om jeg enten kjøper VF-700, eller litt ordentlig kjølepasta og smører på. Kjører nå @ 80C, med en 92mm vifte rettet mot kortet. (ikke heatsinks på minnet ) Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 kjehaako: takk for kongesvar. akkurat det jeg var ute etter. thanks, mate! men tror det blir til at jeg bare monterer den gamle cpu-vifta mi i stedet.. Lenke til kommentar
caLitri Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 kjehaako: takk for kongesvar. akkurat det jeg var ute etter. thanks, mate! men tror det blir til at jeg bare monterer den gamle cpu-vifta mi i stedet.. 5234667[/snapback] Det kan jo bli skikkelig morsomt det må jeg se bilder av. Jeg har også VF-700 funker knall godt, og er lett og montere! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Plast vifta på MSI 6600 GT har knela, noen ide hvor man kan få tak i ny evt erstatter for denne ? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Plast vifta på MSI 6600 GT har knela, noen ide hvor man kan få tak i ny evt erstatter for denne ? 6961491[/snapback] Kan jo sende en mail til komplett.no og spørre hva de har på lager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå