søll Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe bærbar pc, men har liten peiling så derfor håper jeg at noen kan gi meg forslag Jeg har brukt malen jeg fant for kjøp av ny bærbar. Hvor mye penger vil du bruke? Kanskje mellom 7000-11000 Hva skal du bruke maskinen til? Surfing, nedlasting av musikk og filmer, bildebehandling, lite spilling. Hvilke krav stiller du til maskinen? min 60 gb harddisk, min 512mb minne, god batterikapasitet, Og så har jeg lest endel om at det er dumt å ha integrert skjermkort, så det vil jeg ikke ha. Vil også kunne koble den til tv'n. Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Nei Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare Nei Må også ha trådløst nettverkskort. Endret 5. desember 2005 av søll Lenke til kommentar
søll Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
eLjay Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) du kan jo se på denne: HP Pavilion ZE2358, den koster 8995 kr hos Datakjeden, ser jo ut som det er mye for pengene. har sett den andre steder også og tror den ligger i ca. samme prisklasse. Edit: Fant den 500 kr billigere hos netshop og 1000 kr billigere hos MPX lykke til Endret 30. november 2005 av eLjay Lenke til kommentar
søll Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Takk for svaret. Men nå har jeg spesifisert litt mer og håper flere kan hjelpe meg. Forresten, er det vanlig at pc-utsyr faller i pris etter nyttår? Lenke til kommentar
søll Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Er det ikke flere som vil gi meg forslag? Jeg har sett endel på netshop sin 1559 . Men har hørt at jeg egentlig ikke trenger så bra skjermkort. Og dessuten blir den litt dyrere enn det jeg hadde planlagt. Noen andre foslag om noe litt billigere? Har kanskje litt lyst på mer ram enn 512mb. Burde man da kjøpe 2 kort på 512 eller en på 1 gb? Vær så snill og hjelp meg. Vil bestille i dag Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Rambrikke på 1GB er å foretrekke hvis du vil oppgradere minne i framtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå