howzer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Nei det kan de ikke. Og det er ikke makt i ordets rette betydning. Med mindre du er gift med GW Bush eller tilsvarende er det fint liten sammfunnsmakt i å kunne "styre" en mann. Det virker kanskje overfor kontoransatte tøffelhelter, menn med så mye makt lar seg derimot neppe styre av ektefellens sex-lyst. De behøver ikke, siden de neppe har problemer med å finne alternative løsninger på akkurat den saken. Hvis deres koner prøver på noe slikt går det vel som med fru Clinton... Hvem sa noe om ektefeller? Tenk heller på noe slikt som en elskerinne. En ung fristerinne som vet hvordan hun skal få det hun vil ha. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 likestilling, ottar etc. har ett mål: Makt. Den makten vil de ha på bekostning av menn. Jeg er mann. Ergo jeg liker ikke ottar og vil benytte enhver anledning til å slenge dritt om de. Hvis kvinner hadde blitt behandlet dårlig i norge sammenlignet med menn så hadde eg ikke vært så negativ. Men skandinaviske kvinner har det best i hele verden i form av rettigheter penger, makt etc. Men er de lykkelige? nei de er sure kranglete kjerringer som krangler om mer makt. Seff alle kvinner er ikke slik, men Ottar damene.. huff stakkars ottar damer, de må ha mye hat inni seg. Kanskje de lille jentene heller burde bake noen brød på kjøkkenet eller noe Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Tenk heller på noe slikt som en elskerinne. En ung fristerinne som vet hvordan hun skal få det hun vil ha. 5240481[/snapback] Javel, ja... Men jeg tror neppe at Olsen (eller Ottar) refererer til unge fristerinner når de snakker om kvinners posisjon i samfunnet. At unge elskerinner kan snurre sine "ofre" rundt lillefingeren er da vitterligene ikke det samme som at kvinner så generelt har makt og derfor ikke "trenger lederposisjoner": Kvinner har ikke makt? Kvinner eier menn fordi kvinner kan bruke sex til å totalt dominere menn. De trenger ikke lederposisjoner for å bruke musa til å styre menn. Jeg antar med rimelig sikkerhet at heller ikke du mener at det å bli sjefens elskerinne er et fullgodt alternativ til selv å bli sjef for kvinner i sin alminnelighet... Geir Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Psst! Der skrev jeg at de ikke trenger lederposisjoner for å styre menn, ikke at de ikke trenger lederposisjoner i det hele tatt. Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Men opplever jo ofte at jeg ikke oppfyller kravene dems. Det betyr ikke at jenter generelt er mer kravstore. Det er vel heller sånn at gutter har ikke snøring og unødig skremmer bort jenter uten å vite det. 5239921[/snapback] Da har du ikke vært her. Trynefaktor ftw for det andre kjønn her gitt. Jeg gidder ikke å gjøre mer enn å være snill, behandle dem bra og respektere dem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Psst! Der skrev jeg at de ikke trenger lederposisjoner for å styre menn, ikke at de ikke trenger lederposisjoner i det hele tatt. 5242304[/snapback] Sant nok. I så fall off topic og neppe verd ytterligere diskusjon fra min side. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå