Zindex Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Skal flytte over CSS-en fra htm fila over til en ekstern css fil, men da vises htm fila som enkel tekst som om det skulle vært skrevet i Word dokument. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Skal flytte over CSS-en fra htm fila over til en ekstern css fil, men da vises htm fila som enkel tekst som om det skulle vært skrevet i Word dokument.Hva må jeg gjøre? 5221948[/snapback] Du må jo "koble" html-siden til css-filen i <head>. Nå husker jeg dessverre ikke helt koden utenatt da jeg bruker Dreamweaver til å redigere og "montere" CSS. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="navnpåfilendin.css" /> (mulig uten / til slutt, kommer an på doctype) Lenke til kommentar
Zindex Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Virker ikke Ser sånn ut <html> <head> <title>TITTEL HER</title> <style type="text/css"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ohs.css"> </style> </head> <div class="content"> <h1>HEADLINE</h1> <p> <f1>Tekst under HEADLINE css fila ser ca sånn ut. Mellomrommene på ":"-tegnet kommer fra valideringssjekken body { background-color : teal; margin : 20px; padding : 0; font-size : 0.9em; font-family : fixedsys, arial, sans-serif, helvetica, verdana; } h1 { font-family : fixedsys, arial, sans-serif, helvetica, verdana; margin : 0 0 5px; padding : 0; font-size : 1em; } h2 { font-family : fixedsys, arial, sans-serif, helvetica, verdana; margin : 0 0 5px; padding : 0; font-size : 1.1em; } f1 { font-family : fixedsys, arial, sans-serif, helvetica, verdana; line-height : 1.1em; margin : 0 0 16px; padding : 0; } .content > f1 { margin : 0; } .content > f1 + f1 { text-indent : 30px; } a { color : teal; font-family : fixedsys, arial, sans-serif, helvetica, verdana; line-height : 1.7em; text-decoration : none; } a:link { color : teal; } a:visited { color : teal; } a:hover { background-color : #bbb; } .content { position : relative; width : auto; min-width : 120px; margin : 0 210px 20px 170px; border : 1px solid black; background-color : white; padding : 10px; z-index : 1; } #navleft { position : absolute; width : 128px; top : 20px; left : 20px; font-size : 0.9em; border : 1px solid black; background-color : white; padding : 5px; z-index : 2; } #navright { position : absolute; width : 164px; top : 20px; right : 20px; font-size : 0.9em; border : 1px solid black; background-color : white; padding : 5px; z-index : 3; } Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Du skal ikke ha <style> </style> rundt <link> EDIT: Dessuten har du glemt <body> Endret 28. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Har du riktig path til css-filen din, da? Edit: Loomy så visst noe jeg ikke gjorde Endret 28. november 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Zindex Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Har gjort slik <style type="text/css"></style> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ohs.css"> </head> <body> Nå virker det Har mer spørsmål om CSS, men jeg må starte nye tråder :] Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Men herregud mann! Hvis du linker til eksternt stilsett trenger du ikke ha med <style> i det hele tatt! Kan likegjerne fjerne den, bedre det enn at den står der tom uten noen funksjon. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 dy trenger ikke style tag når du bruker link. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 dy trenger ikke style tag når du bruker link. 5222379[/snapback] I think he got the point. Lenke til kommentar
Zindex Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Takker for svar. Det visste jeg ikke. Det er ikke lett å vite hva alt står for når man har begynt med CSS for første gang Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) <link rel="stylesheet.css" type="text/css" href="ohs.css"> </head> <body> må huske filendelse Endret 29. november 2005 av kennteh Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 <link rel="stylesheet.css" type="text/css" href="ohs.css"></head> <body> må huske filendelse 5226920[/snapback] Nei det må du ikke. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Nei? Les og lær, kennteh. Du skal ikke ha .css på en rel, da det kun beskriver forholdet fra dokumentet <link> ligger i, til filen href linker til. Det er i href man må ha filendelse. Endret 29. november 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) <link rel="stylesheet.css" type="text/css" href="ohs.css"></head> <body> 5226920[/snapback] Nei: Rel atributten forteller bare hva linken handler om. det er KUN href som skal ha filendelse. EDT: damn, jibril.. hvor mange sekunder før meg var du? Endret 29. november 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 EDT: damn, jibril.. hvor mange sekunder før meg var du? 5226978[/snapback] Nå skal du ikke glemme at det var jeg som var først. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Men forlarte du hvorfor? Nei.. Tror nok det var det han mente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå