Gjest mafister Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 JEg lurer på, om noen kan remse opp alt av verktøy som trengs til Case mod? Bare rams opp, ikke kom med usaklige ting, men med ting dere vet er brukt.! Takk for alle svar MvH pKMb -Patrick Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Dremel er vel bud nr. 1 ! Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Dremel, drill, loddebolt, sag, pussemaskin/papir, binderser, teip, baufil, kniv osv. Også ti tommeltotter da Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det kommer jo helt ann på hva man skal gjøre det. Det er ikke noe som heter "case-mod-verktøy". Men hvis du vet hva du skal gjøre (det rekner jeg med), burde det ikke være så vanskelig å finne ut av. Nå vet ikke jeg om du bare spør eller om du har tenkt å handle inn eller hva du skal. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Om du skal slipe ned ting, eller kutte nøyaktig er Dremel fint. Stikksag er fin for runde buer o.l. Tvinger er veldig viktig, det er sånne man spenner fast ting med. Drill er bra, lage hull/skru fast ting. Pussesaker, spisse kanter er fy fy. Loddebolt til å lodde med. Maskeringsteip, for å unngå riper under saging osv. Sirkelsag/bunnsag. For saging. Plansliper. Tang. Det er så utrolig mange ting. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Beskyttelse! Briller og maske er et minimum! Bruk øreplugger om du kan Alle tenkelige verktøy Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Siden denne tråden allerede finnes: Plexi glass.... HUFF! Har hatt litt dårlig erfaring med dette materialet. Hva verktøy egner seg best, har fått sprekker når jeg har brukt vanlig borr og metall sag. Hva er det beste til saging? Borring? Sliping? Og ellers bearbeiding. Eller er det ett annet gjennomsiktig materiale som er bedre å bruke? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Du får aldri nok verktøy. Jo mer og dyrere verktøy du har, jo bedre blir som oftest resultatet. Når du sager/borer i plexi er det viktig å holde det avkjølt. Hell litt vann på i ny og ne så plexien ikke smelter Etter mine erfaringer duger trebor faktisk best til plexi. Bor for mur og stål er heller ingen uting. Det aller beste, men dyreste er å bruke en revolverstanse. Når det kommer til sagning er det beste vanlig håndsag/ baufil. Om du skal bøye plexi er det utrolig kjekt å ha en manuel knekkemaskin og varmepistol. Lexan er ikke et dumt materiale som erstattning til plexi. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Siden denne tråden allerede finnes: Plexi glass.... HUFF! Har hatt litt dårlig erfaring med dette materialet. Hva verktøy egner seg best, har fått sprekker når jeg har brukt vanlig borr og metall sag. Hva er det beste til saging? Borring? Sliping? Og ellers bearbeiding. Eller er det ett annet gjennomsiktig materiale som er bedre å bruke? 5227226[/snapback] Hvis du har fått sprekker i plexien under borring har du sansynligvis brukt for stort bor. Bruk et lite først og bruk et større etter hvert. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hva er det beste til saging? Borring? Sliping? Og ellers bearbeiding.Eller er det ett annet gjennomsiktig materiale som er bedre å bruke? 5227226[/snapback] Lexan er fint, som Natrium sier, men det er vel dyrere. Når du sager/borer i plexi er det viktig å holde det avkjølt. Hell litt vann på i ny og ne så plexien ikke smelter Lexan er ikke et dumt materiale som erstattning til plexi. 5228375[/snapback] Du kan enten helle på litt vann ja, eller så skal det funke med litt whitesprit (rød?) på bladet til verktøyet, for eksempel på stikksagbladet. Og det som gjelder er vel mange små tagger på bladet? Spørr evt. i en butikk nær deg. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Verktøy som jeg har brukt/kommer til å bruke til moding: -Dremel -Drill -Søylebor -Stikksag -Båndsag -Plansliper -Sentersliper -Båndsliper -Loddebolt -Varmepistol -Kniv -Tang/avbiter -Fil -Pussekloss Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) HILTI Endret 2. desember 2005 av Behydro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå