Kvakko Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hepp. Gikk nylig til innkjøp av min første LCD-skjerm. Valget falt på ViewSonic VP930, da jeg etter å ha lest diverse omtaler fikk inntrykk av at denne er blant de bedre 19-tommerene på markedet om dagen (noe som også gjenspeiles i prisen). Skjermen har litt gjennomslag av baklys i hjørnene ved svart bilde, samt litt etterslep i noen få situasjoner, men dette er såpass begrenset at det ikke utgjør noe irratasjonsmoment for min egen del. Det jeg derimot finner en smule irriterende er at hvitt, og farger som ligger nær hvitt, har en tendens til å bli litt varmere/(skitnere) ut mot kantene. Det er subtilt nok til at jeg ikke legger merke det de første 30 sekundene jeg ser på skjermen, men så snart øynene tilpasser seg skjermen er jeg i stand til å se disse små nyansene. Det er mulig det også gjelder andre farger/nyanser, men det er først og fremst hvitt og lyse farger som skiller seg ut. Jeg merker ingenting til dette ved spilling da spill sjelden inneholder store ensfargede hvite og nær-hvite flater (i motsetning til dette forumet). Forøvrig så reduseres problemet jo lenger i fra skjermen jeg sitter. Så til dere som har litt erfaring med LCD-skjermer; er dette å anse som normalt, er det skjermen som er problemet, eller er det ganske enkelt slik at enkelte er mer "følsomme" for dette enn andre? Takker for eventuelle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå