nilsjohanole Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Fruen skal ha nytt kamera: Ca. 2500-3500 kr. Lite og nett; passende til dameveske. MEN: Hun trenger et med lynrask autofokus, har en tendens til å trykke for fort på knappen.... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Da må det nesten bli Ricoh Caplio R3. Og bildestabilisator 'på kjøpet', etter min mening! Skal selv ha denne som et diskret attåtkamera til mitt dSLR... Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 TALL gutter; jeg trenger TALL (millisekunder) ikke tvilsom synsing! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Du ba om et råd, og har fått det. Jeg har svart på grunnlag av det jeg har lest om kamera, så hvordan kan du påstå at det er 'tvilsom synsing'? Hvis du gidder å lese nylige tråder om dette kamera, produktguiden, tester, samt gjøre søk på nettet, vil du se at jeg ga deg et godt råd. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Det var ikke meningen å fornærme noen, men "etter min mening" sier meg ingen ting. Tall derimot sier meg alt: 800ms er raskere enn 1200ms f.eks...... Det må da være noen der ute som vet?? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 autofokusen på ricoh caplio R2 og R3 er den raskeste akam noengang har testet det må da vere bra nok ? var ikkje målbar uten blits, med blits var den lynrask også Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Så les denne testen da. R3 er ikke dårligere enn sin forgjenger. Tall derimot sier meg alt: 800ms er raskere enn 1200ms f.eks...... 800ms=0,8s og 1200ms=1,2s. Hva tenker du på da? Hvor lang tid det tar i fra du stikker handa i lomma til du kan ta et bilde? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Istedet for å kritisere andre så kunne du da ha søkt selv! Er ikke så himla vanskelig å bruke Google da. Et raskt søk på google ga meg følgende info: "The popular high-speed response capability enables stress-free shooting. Release time lag (the time from the instant the shutter button is fully pressed—without using focus lock—until exposure actually starts) is as fast as approx. 0.09sec. on average. Quick responses are essential in order to capture picture-perfect but near-instantaneous moments such as the expressions and movement of children or pets. Now stress-free, near-instantaneous shots are possible. Time calculated from the instant the focus is locked (half-press) until exposure actually starts is a miraculous 0.007 seconds on average. Shooting interval and start time are both rapid, approx. 0.5 and 1.1 seconds, respectively (measured while the flash is off). " Endret 28. november 2005 av andreash Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Mitt tips må vel være å finne et kamera som passer prismessig i Casios exilim-serie. Disse har omtrent ikkemålbar utløserforsinkelse/autofokus... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå