Gå til innhold

LCD TV: Hvilken av disse to skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en 40" LCD men usikker på hvilken jeg skal velge. Står mellom en Samsung og en Sony

---------------------------

Samsung Le-40R51B

BILDE

Bildestørrelse

40"

Bildeformat

16:9

Oppløsning

1366 x 768

Lysstyrke

500 cd/m2

Dynamisk kontrast

3000:1

Betraktningsvinkel

170°/170°

LYD

Uteffekt, Watt

2 x 10W

Stereo/Mono

Nicam/A2

Surround

SRS TruSurround XT

FUNKSJONER

DNIe bildeforbedring

Ja

My Color Control (MCC)

Ja, 3 farger

Brightness Sensor

Ja

Bilde-i-Bilde

1 Tuner

TextTV

1000 sider

TERMINAL

HDMI

1

RF

1

Scart

2

Komponent (Y/Pb/Pr)

1

Video in

1

S-Video in

1

PC in (D-Sub)

1

PC Audio in

1

Audio ut

1

Hodetelefon ut

1

ØVRIG

Mål inkl. bordstativ, mm (BxDxH)

989 x 333 x 763

Mål ex.bordstativ, mm (BxDxH)

989 x 110 x 703

Mål på kartong, mm (BxDxH)

1104 x 407 x 928

Nettovekt (Kg, inkl. bordstativ)

27.2

Bruttovekt (Kg, inkl. kartong)

30.2

Energiforbruk

285W

Energiforbruk (Stand-by)

<1W

Fjernkontroll (BN59-00457A)

Inkludert

Bordstativ

Inkludert

Sony BRAVIA KLV-S40A10E

Description

Dell W3202MC 32 HD Ready LCD TV delivers a widescreen, High-Definition resolution giving you life-like picture quality at an incredible price. It's a slim TV that allows you to enjoy HD content, DVD video or gaming. With a slim 8.21 depth - only 4.49 when the stand is removed - the W3202MC is able to deliver a luxurious 27 x 15 viewing area to fill a bedroom or living room with bright, vivid color. Dell's 32 HD Ready LCD TV also provides the option to connect to a PC to view pictures, surf the web or work Picture-In-Picture while watching the TV.

Keywords:

TVW3202mc-FR (LCD TV - 32 widescreen HDTV)

Main specifications

Product Type

LCD TV - color

Technology

TFT active matrix

Diagonal Size 32 - widescreen

Aspect Ratio

16:9

Resolution

1366 x 768

Contrast Ratio

1000:1

Light Output

450 cd/m2

Pixel Response Time

16 ms

Viewing Angle (Horisontal)

170 degrees

Viewing Angle (Vertical)

170 degrees

Connections

1 x HD component input ( RCA phono x 3 )

1 x DVI-Digital ( 24 pin digital DVI )

1 x VGA input ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) )

1 x audio line-in ( mini-phone stereo 3.5 mm )

2 x composite video input ( RCA phono )

2 x S-Video input ( 4 pin mini-DIN )

8 x audio line-in ( RCA phono x 2 )

1 x audio line-out ( RCA phono x 2 )

2 x SCART ( 21 pin SCART )

Supported Resolutions

480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p

Tuner

Tuner(s) 1

Multi-channel Preview

Picture-out-of-picture (POP), picture-in-picture (PIP), PBP

Sound system

Speaker(s)

2 x right/left channel speaker - detachable - 15 Watt

Speaker Output Power 30 Watt

Surround Sound Effects

SRS TruSurround XT

Remote Control

Remote Type

Remote control - infrared

Included Accessories

LCD TV stand

Hvilken bør jeg velge av disse?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk at Samsung oppgir dynamisk kontrast da. i realiteten er den 800:1 eller noe har jeg hørt.

Jeg har riktignok ikke noe erfaringer med Sony'n men elsker bildekvaliteten på Samsungen hvertfall. knivskarpt, og veldig sterke, klare farger. jeg er kort sagt veldig fornøyd med bildet på den og skal ha en selv, riktignok i 23" eller 26" størrelse.

Lenke til kommentar

Husk at "dynamisk kontrast" ofte er forskjellig fra produsent til produsent. Dvs. ofte forskjellige algorytmer/systemer brukt, og hos enkelte er dynamisk kontrast VELDIG ødeleggende og kan ikke slåes av, (som f.eks Philips). Enkelte dynamisk-kontrast algorytmer feiler 100% på f.eks sendinger/visning med undertekst, fordi undertekst er somregel veldig hvitt/lyst, og mange modeller forsøker da å gjøre alt annet mørkere for å få det hvite til å se enda hvitere ut, noe som resulterer i at bilder forandrer mørkhet irriterende ofte når undertekst vises/slutter å vises, ofte så tydelig at det virker som om noen slår på en lysbryter i en filmscene.

Kort versjon: Vær forsiktig med "dynamisk kontrast", forsikre deg om at dette kan skrues AV på den modellen du kjøper. Philips TV'en jeg kjøpte er stort sett verdiløs når jeg fikk den hjem og merket dette, blir det samme som om du skulle gått å kjøpt en stor lyspære til 20K+ som blafrer/varierer hele tiden i lysmengde (som et stearinslys). Det er jo umulig å sitte å se en hel film med undertekst uten å bli irritert over dette minst 100 ganger i løpet av filmen på den TV'en jeg kjøpte (skal forsåvidt annullere/reklamere kjøpet pga. dette / anser det som designfeil som ikke er oppgitt til kunden. )

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
vet du \ noen herom det kan slåes av på nyere samsunger?

5222659[/snapback]

Ta med deg en tekstet fullskjermsfilm / DVD med mye halvmørke scener til butikken, spill den av og følg med på bildet mens underteksten går av/på/skifter i 5-10 min. Sørg for å sett alt på mye kontrast, for du kommer garantert til å bruke mye kontrast hjemme får å få mest ut av skjermen. Det er ingen vits f.eks at du kan slå det av hvis det innebærer at du må sette ned lys og kontrast på skjermen din betraktelig for å få det vekk.

Poenget er jo at man skal kunne guffe på og utnytte kontrast og lys på TV'en sin hjemme uten at det skal blafre/skifte lysforhold 50% opp/ned i lys/kontrast hver gang en undertekst dukker opp.

Jeg lurer egentlig litt på hva de tenker med de som sitter å utformer disse algorytmene (spesielt Philips, de er værst på dette). "Næh, folk bruker sikkert aldri undertekst, og det kommer sikkert aldri noen scener i filmer hvor f.eks scenen er halvmørk og et lite område er opplyst.." (f.eks en scene med et stearinslys som gir veldig mye lys på et veldig begresnset område på skjermen vil gi samme effekten som en undertekst.)

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Selgeren på Siba trodde ikke den dynamiske kontrasten på Samsungen kunne slås av. Jeg har dog 30 dagers åpent kjøp så det er ikke verre enn at jeg tester den ut.

Innkjøp av Samsungen neste uke ;)

5235122[/snapback]

Kan du poste erfaringene dine her når du får prøvd den en dag eller to?

Lyst på en sånn selv....

Lenke til kommentar
Selgeren på Siba trodde ikke den dynamiske kontrasten på Samsungen kunne slås av. Jeg har dog 30 dagers åpent kjøp så det er ikke verre enn at jeg tester den ut.

Innkjøp av Samsungen neste uke ;)

5235122[/snapback]

Kan du poste erfaringene dine her når du får prøvd den en dag eller to?

Lyst på en sånn selv....

5235213[/snapback]

Jepp, det kan jeg gjøre men får ikke testet ordentlig før nærmere jul pga hyttetur neste uke :)

Lenke til kommentar

Kikka på panelet som stod utstilt på SIBA og det viste et fullstendig uskarpt bilde på vanlig dårlig tv-sending. Mye dårligere enn billigere modeller av samme størrelse. EDIT: snakker altså om samsungen....

Ble litt skeptisk, selv om jeg tror det må være noe feil på modellen som var utstilt, ev med innstillinger....

?

Endret av Paddington
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...