magnulf Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 jeg har TT BW med 2x120mm radiatorer som kjøler cpu og gpu. Tror dere dette vil klare å kjøle dette peltier elementet? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SWIFT226W&mcat=c200 Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har ikke Bigwater-pumpen fryktelig dårlig pumpekapasitet? Siden du bruker to radiatorer, vil vel pumpeeffekten senkes enda mer og effekten på det elementet er stort. Har ingen erfaringer med peltier selv, men det virker som TT BW kan bli litt underdimensjonert? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 pumpeeffekten vil jo ikke senkes mer pga pelten...vannblokka må bare kjøle varmen fra cpu og pelt.? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Tror ikke TT BigWater + pelt er veien å gå for å si det sånn. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 pumpeeffekten vil jo ikke senkes mer pga pelten...vannblokka må bare kjøle varmen fra cpu og pelt.? 5223152[/snapback] Nei jeg mente at pumpen i utgangspunktet har dårlig kapasitet og når du da smeller på 2 radiatorer så blir ikke flowraten så veldig høy - mildt sagt. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 forsto det etterpå så fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle slette innleget Jeg har ikke orginal pumpen heller jeg har denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...p220e&mcat=c476 og kommer til å kjøpe Eheim pumpe og ny raddis senere. Hele BW settet skal bytte ut Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ok, et helt annet sett som skal kjøle peltier da. Det burde vel gå greit, men peltier på 226w vil sikkert øke vanntemperaturen ganske mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå