gisleiver Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har i den senere tiden hatt problemer med en 3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router. Under bruk, dvs nedlastning fra nettet restarter routeren seg veldig ofte. Kjører med siste driver. Har ikke vært plaget med problemet tidligere.. Noen tips?? Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hadde samme problem med min og det er det vist mange som har med 3com. Routeren kneler når det blir mye trafikk (bit torrent). Merket det først når jeg oppgraderte brebåndslinjen min fra 2 til 4 mb. Vet ikke om det er riktig, men 3com har vist sagt at de ikke kom til å rette opp problemet for de støttet ikke fildeling uansett. Løste problemet med å selge møkka og kjøpte ny linksys wrt54g Har fått mye sterkere signal samtidig, og rekkevidden var vel det andre som irriterte meg med 3com. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Brukte BitComet i sted da jeg lastet ned en 350MB fil og ble sikkert kasta av nettet 5 ganger før fila var lasta ned. Sjekka loggen og der var det veldig mye som var blokka. Den andre pc'en i nettverket mitt ble ikke koblet av, kun min pc. Er det noe vits å åpne porter, har gjort det i emule, men det var for å få High-ID. I BitComet får jeg alltid maks hastighet for linja mi, men i kveld hadde linja mi turbo fart, og jeg lå på 3-400 kb/s og da klikka ruteren! Har dere prøvd å skru av "Enable SPI and Anti-DoS firwall protection"? Uansett, si fra hvis dere finner ut noe Endret 28. november 2005 av ken8 Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Oppgraderte nylig til nyeste driver, utgitt i oktober. Hadde ikke problemer med ustabilt nett tidligere. Kan det ha noe å si? Har også prøvd å resette routern tilbake til fabrikkinnstillinger, men sliter fortsatt med ustabilitet... Har bare en 1500 linje fra telenor.. Denne er nettopp oppgradert fra 700. Var heller ikke plaget før linja ble oppgradert og max hastighet i bitcomet økte fra 80-90 kb/s til 180 - 190 kb/s... merkelig... Har ikke samme problem hvis jeg overfører store datamengder mellom to maskiner via routeren... Kan det lønne seg å legge inn en eldre driver? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Oppgraderte til nyeste jeg også Hadde egentlige ikke noen store problemer, men hente av og til at jeg ble logget av MSN så derfor prøvde jeg med den nye versjonen. Er i samme situasjon som deg, har kun hatt 1000 linja fra telenor, men nå driver de og fikser noe med linja her, så i det siste hender det at jeg får 2500. Vet ikke om hastigheten har noe å si? Den nyeste versjonen har egentlig bare skapt mere problemer. Usikker på hvilken versjon jeg skal ha prøve å legge inn igjen. Jeg har 3Com ruteren av type: 3CRWE554G72T. Har 3 forskjellige versjoner. 18.jan.2005, 20.mai.2005 og nyeste 12.okt.2005. Kanskje jeg ksal prøve 20.mai igjen? Har egentlig ikke tid til å fikle med dette, da jeg er midt i eksamensperioden Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Prøvde å legge inn nest siste driver på nytt... tror det var 20.mai Like ustabil ennå. Gikk tilbake til den gamle. Det som er litt merkelig er at problemet har oppstått ganske nylig. Routeren kræsjet aldri med "gammel" linja fra Telenor. Har prøvd å redusere hastigheten til rundt gammel linje, uten resultat... Kan det ha noe å si hvor mange aktiviteter som står å tar ned i bitcomet samtidig?? Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har i den senere tiden hatt problemer med en 3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router. Under bruk, dvs nedlastning fra nettet restarter routeren seg veldig ofte. Kjører med siste driver. Har ikke vært plaget med problemet tidligere.. Noen tips?? 5221517[/snapback] Hadde akkurat samme problem som deg med samme router.. Jeg gikk tilbake til kabel innen en uke Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 MULIG LØYSNING: Har redusert antall aktive aktiviteter i Bitcomet. Når jeg tenker meg litt om var det først etter at jeg økte antall aktiviteter fra ca 10 --> 20-25 at jeg fikk problemer... Nå tar jeg ned 7 aktiviteter samtidig med ok hastighet + routern virke foreløpig stabil, da med siste driver.. (oktober) krysse alt før at d e løsninga... Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg opplevde dette selv når jeg kun lastet ned 1 torrent, men jeg tror jeg hadde eMule kjørende samtidig, dette kan sikkert ha noe med det å gjøre. Har du sjekket om du får mange blocked connections i sytem loggen til ruteren? Hadde neste 2-3 ip adresser som ble blokka i sekundet jeg. Og nesten alle stod med port 15232 som jo er porten til BitComet. Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Har veldig mange blokeringer, (rundt 2 - 3 pr sek) men det har jeg alltid hatt i kombinasjon med bitomet.. en del blir også stoppet i modemet før dem kommer til routeren Hjelper kanskje litt å redusere antall aktiviteter, men routern er fortsatt litt ustabil. Endret 28. november 2005 av gisleiver Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 MULIG LØYSNING: Har redusert antall aktive aktiviteter i Bitcomet. Når jeg tenker meg litt om var det først etter at jeg økte antall aktiviteter fra ca 10 --> 20-25 at jeg fikk problemer... Nå tar jeg ned 7 aktiviteter samtidig med ok hastighet + routern virke foreløpig stabil, da med siste driver.. (oktober) krysse alt før at d e løsninga... 5222601[/snapback] Tror nok det hjelper ja, det jeg fant ut (ved å søke blant annet på dette forumet) var at den krasjer når du har mange tilkoblinger... mulig det var dumt formulert men poenget med bit torrent er jo at filen du henter blir stykket opp så laster du ned en liten bit fra mange. Problemet er ikke hastigheten. Går fint å laste ned 500k/s hvis du bare gjør det fra en person. Jeg bytta den ut for den løsningen med å kutte ned på antall tilkoblinger ikke var god nok men du klarer kanskje å makse ut en 1,5mb linje med færre tilkoblinger. Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 MULIG LØYSNING: Har redusert antall aktive aktiviteter i Bitcomet. Når jeg tenker meg litt om var det først etter at jeg økte antall aktiviteter fra ca 10 --> 20-25 at jeg fikk problemer... Nå tar jeg ned 7 aktiviteter samtidig med ok hastighet + routern virke foreløpig stabil, da med siste driver.. (oktober) krysse alt før at d e løsninga... 5222601[/snapback] Tror nok det hjelper ja, det jeg fant ut (ved å søke blant annet på dette forumet) var at den krasjer når du har mange tilkoblinger... mulig det var dumt formulert men poenget med bit torrent er jo at filen du henter blir stykket opp så laster du ned en liten bit fra mange. Problemet er ikke hastigheten. Går fint å laste ned 500k/s hvis du bare gjør det fra en person. Jeg bytta den ut for den løsningen med å kutte ned på antall tilkoblinger ikke var god nok men du klarer kanskje å makse ut en 1,5mb linje med færre tilkoblinger. 5222895[/snapback] En siste løysning er å redusere opp hastigheten... Har redusert min til 3kb/s. Vet det er lite, men har faktisk like god nedlastningshastighet som med større opphastighet... Routeren blokerer da ikke like mange forespørsler til bitcomet ---> kræsjer sjeldenere... Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 MULIG LØYSNING: Har redusert antall aktive aktiviteter i Bitcomet. Når jeg tenker meg litt om var det først etter at jeg økte antall aktiviteter fra ca 10 --> 20-25 at jeg fikk problemer... Nå tar jeg ned 7 aktiviteter samtidig med ok hastighet + routern virke foreløpig stabil, da med siste driver.. (oktober) krysse alt før at d e løsninga... 5222601[/snapback] Tror nok det hjelper ja, det jeg fant ut (ved å søke blant annet på dette forumet) var at den krasjer når du har mange tilkoblinger... mulig det var dumt formulert men poenget med bit torrent er jo at filen du henter blir stykket opp så laster du ned en liten bit fra mange. Problemet er ikke hastigheten. Går fint å laste ned 500k/s hvis du bare gjør det fra en person. Jeg bytta den ut for den løsningen med å kutte ned på antall tilkoblinger ikke var god nok men du klarer kanskje å makse ut en 1,5mb linje med færre tilkoblinger. 5222895[/snapback] En siste løysning er å redusere opp hastigheten... Har redusert min til 3kb/s. Vet det er lite, men har faktisk like god nedlastningshastighet som med større opphastighet... Routeren blokerer da ikke like mange forespørsler til bitcomet ---> kræsjer sjeldenere... 5222963[/snapback] http://www.portforward.com/english/routers...72/BitComet.htm Kan det hjelpe å åpne porter slik at routern ikke blokerer all trafikk til bitcomet? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Ta å test dette a, å se om det hjelper. Eneste kjipe er at hvis flere bak ruteren bruker BitComet er jo dette kun en løsning for 1 edit: Hvis man ikke åpner fler forskjellige porter Endret 29. november 2005 av ken8 Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Ta å test dette a, å se om det hjelper. Eneste kjipe er at hvis flere bak ruteren bruker BitComet er jo dette kun en løsning for 1 edit: Hvis man ikke åpner fler forskjellige porter 5226259[/snapback] Self kræasja routern IGJEN! nu bynn æ å gå tom før idea... eneste som hjelp litt (trur æ) e å reduser ut hastigheita t et minimum (3kb/s) Endret 29. november 2005 av gisleiver Lenke til kommentar
gisleiver Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Gammlet = best ? La inn følgende software på routeren min etter å ha hatt store problemer en god stund : http://webprd1.3com.com/swd/jsp/user/index.jsp?id=OCWG108 Ser ut til å funke perfekt. Ingen problemer med restart lengre Lykke til Lenke til kommentar
ToreLonghair Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Virker denne for 3CRWE554G72 , eller kun 3CRWE554G72T/U? Longhair Lenke til kommentar
FellaZ Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Enhetesbehandling --- Netteverkskort (F.eks BroadCom NetXtreme 57xx Gigabit controller) Ditt nettverkskort. Høyreklikk - Egenskaper -- Strømstyring Så haker du av "Tillat datamaskinen denne datamaskinen og skru av enheten for å spare strøm" Den haker du da altså av. Det skal funke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå