AieM Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei jeg kjøpte meg helt ny data for en 2 ukers tid siden og med en gang merket jeg at jeg "lagga" på fps spill som f.eks CS WoW og WC3.. jeg lurer på hva som kan forårsake dette og hva som kan hjelpe mot det i pc'en sitter det: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Ljud, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail alle svar mottas med takk:) her er hele listen om dere ønsker å se den:) http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...B1-787F557A83A1 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hum, Hardware listen ser grei ut... Så jeg tror nok problemet er Windows. Så da, for å sjekke: 1. Du har installert alle de siste driverene (fra Internet ?) Både for chipset, skjermkort, osv ? 2. Du har utført alle hotfixer, og upgrades for windows xp ? (Windows update). 3. Du har en sidevekslingsfil ? (Sjekk ved å høyreklikke på "Min datamaskin"->Egenskaper->Avansert->Minne og "sånt", der kan du se anbefalt og aktuell størrelse på filen. Det er anbefalt at du setter en FAST størrelse på den filen, med 1 Gb minne bør du ha ca 1536 Mb sidevekslingsfil. Putt inn den verdien i "Maksimal og minimal" størrelse. Kjør scandisk, (uten å sjekke for overflatefeil). Kjør defrag. Sjekk HVA som kjører i bakgrunnen av programmer (ctrl-alt-del, oppgavebehandling). Se om noe bruker mye minne eller cpu. Det er vanskelig å si hva som er feil, om det er noe, siden jeg tror det er software og ikke hardware som forutsaker problemet her. Mvh Beej80 Lenke til kommentar
AieM Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 hva er scandisk? er det at du skanner diska? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Høyreklikk på en harddisk, velg egenskaper, velg verktøy, "søk gjennom disken etter feil", men husk å slå av den ene testen som sjekker "overflaten" på disken, den bruker noe dyrisk med tid, og det er ikke en slik feil vi leter etter akkurat nå. Grunnen til at jeg vil du skal kjøre scandisk er at jeg vil at du skal kjøre defrag etterpå Mvh Beej80 Lenke til kommentar
AieM Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Tusen takk... så langt funker alt bedre enn før:p jeg bytta på den sidevekslings tingen og skanna disken og defragmenterte så funka alt uten lagg:d tuuuuusen takk:d :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Bare kjekt å kunne hjelpe Lykke til videre! Mvh Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå