HaggardHero Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hey Brodern har en nintendo ds, som han har klart å herpe laderen til. Han har nå bare en bil lader. Det var da jeg fikk idéen om at 12v er jo både i bil og pc Så, har kjøpt ett helt enkelt splitte sett fra biltema. Planen er å koble denne slik at man får 12v strøm på sigarett tenneren, for så å kunne lade Nintendo DS'n fra pc'n. Jeg er veldig usikker på hva som er hva på molex kontaktene, og hvordan jeg må koble dem for å få 12 volt. og hvordan det skal kobles for å bli riktig. Håper noen kan hjelpe meg med dette. (sigarett tenneren har helt enkelt bare to kabler, men hvordan skal disse kobles i mot molex'n) på forhånd thnx Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg brukte noe som heter for Google og fant ut at Sort er 0 volt og gul er +12 Volt. Lenke til kommentar
HaggardHero Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Jeg brukte noe som heter for Google og fant ut at Sort er 0 volt og gul er +12 Volt. 5221629[/snapback] ja, men det jeg er usikker på er hvordan dette skal kobles`? skal gul kobles på + og sort på minus da? Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Ja.... Det er helt rett. Ville hatt en liten hengesikring imellom, just in case. Lenke til kommentar
HaggardHero Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Ja....Det er helt rett. Ville hatt en liten hengesikring imellom, just in case. 5221656[/snapback] jaja, er usikker på hva en hengesikring er. =P hehe.. men, takk Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Du får kjøpt det på bensinstasjoner. Er en liten plastdings som du kan ha en glassikring i. Kobler den mellom gul og den som er til pluss på sigarettenneruttaket. Trengs sikkert ikke, men kan bli kjekt å ha hvis uhellet er ute. Lenke til kommentar
HaggardHero Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Du får kjøpt det på bensinstasjoner. Er en liten plastdings som du kan ha en glassikring i.Kobler den mellom gul og den som er til pluss på sigarettenneruttaket. Trengs sikkert ikke, men kan bli kjekt å ha hvis uhellet er ute. 5221675[/snapback] hmmm, detta funker særdeles dårlig.. får ikke no strøm i sigg-tennern.. forslag? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Tja, microplex selger i hvert fall slike: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCIGLIG1BB&mcat= Jeg aner ikke hvordan de kobles til da... Lenke til kommentar
HaggardHero Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 kom igjen jeg trenger virkelig hjelp.. noen som har innsikt? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Tja, microplex selger i hvert fall slike: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCIGLIG1BB&mcat=Jeg aner ikke hvordan de kobles til da... 5224880[/snapback] For og koble den^ tar du bare og stikker en molexplugg i bak.. MvH -H- Lenke til kommentar
HaggardHero Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 hehe.. svaret haakie postet var ikke veldig oppklarende for temaet i posten.. =P noen med innsikt om det faktiske spørsmålet som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) sånn ser molex kontaktene ut sitter en sån på psu din som du kobbler til nedenfor link http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCIGLIG1BB&mcat= Endret 3. desember 2005 av kvase Lenke til kommentar
spyro Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du kobler den gule ledningen på molexen til + og den svarte ved siden av til -. Da skal det funke. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jepp, spyro har rett, bare for å være helt sikker tok jeg en vifte fra Pentium1 sine dager og så der. Molex sin huler er +, den svarte er - Lenke til kommentar
snole Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg brukte noe som heter for Google og fant ut at Sort er 0 volt og gul er +12 Volt. 5221629[/snapback] Dette konstanterte jeg for lenge siden gutter..... Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 som alle andre sier her: GUL molex ->> pluss på sigarettenneren! SVART molex ->> minus på sigarettenneren! er ikke værre enn som så! Lenke til kommentar
HaggardHero Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 som alle andre sier her: GUL molex ->> pluss på sigarettenneren! SVART molex ->> minus på sigarettenneren! er ikke værre enn som så! 5247763[/snapback] ok. kult.. men det funker ikke.. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) som alle andre sier her: GUL molex ->> pluss på sigarettenneren! SVART molex ->> minus på sigarettenneren! er ikke værre enn som så! 5247763[/snapback] ok. kult.. men det funker ikke.. 5259336[/snapback] Ta en molex-forgrener som avbildet lengre opp i tråden (en inn, to ut) og kapp av den ene molex-ut. Da har du fire ledninger. Rød (5v), 2x Sort (0v/jord), Gul (12v). Deretter lodder du, eller bruker "sukkerbit"-kobling for å koble minus til en av de sorte, gjerne begge, og for å koble pluss til den gule. Og bruk som tidligere nevnt gjerne en sikring i mellom pluss og gul, for sikkerhets skyld. Husk å isolere den avkappede ende på den røde med el-tape, da du ikke vil ha 5v slengende rundt med dertil fare for kortslutninger mot chassis og annet. Når du da tar en molex fra din strømforsyning og kobler til molex-forgreneren skal du så absolutt ha rett spenning på sigarettenneren. Lykke til Endret 6. desember 2005 av tomcse Lenke til kommentar
spyro Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Men en annen ting jeg så, du har jo hun(?) kontakt du skal feste det til og det er jo det som er på PSUen, du må ha en sånn Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hvorfor ikke kjøpe en ny lader? Denne: http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=13261 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå