Gå til innhold

Hvor tett er Loewpro sekker med regntrekk?

Anbefalte innlegg

Ser at noen Loewpro sekker har regntrekk innfelt i bunnen, jeg antar da at dette trekkes opp og over sekken.

Det vil si det er ingen ting som dekker den delen av sekken som ligger mot ryggen. Hvordan går dette om man er ute i skikkelig regnvær, trekker det gjennom?

Noen som har testet?

Litt surt om sekken renner full av vann :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg har en sekk fra Helsport (prolight 55 + 15). Trekket dekker jo alt som er "synlig" for regnet. Som du sa; siden som er mot ryggen er jo inn mot ryggen. Skal du ta av deg sekken, legger du den bare på ryggen.

Selve ryggen på sekker er jo tykkere enn sidene pga foring. Men skal du først gå 14 dager i ille vær, mye vind og regn, kan det jo trekke gjennom. Men bare legg en (eller 2 for sikkerhets skyld) svart søppelsekk i sekken før du pakker den (slik at innholdet ligger innpakket både i sekk og i plast). Da bør du være redda... ...helt til du skal ha noe ut av sekken da...

Jeg har kun brukt trekket som var med sekken (ikke sikkert de er av samme kvalitet de vi har...), og innholdet har aldri blitt fuktig. Har gått mye med sekk i dårlig vær (men sjelden lengre enn 7-8 timers turer).

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd at det har vært noe problem, men jeg har ikke vært ute i skikkelig regn mer en kanskje en times tid halvannen, fordi jeg tross alt ikke får fotografert noe i sånt vær.

Imidlertid vil jeg stille meg tvilende til at det er noe å satse på for fjorten dagers tur i villt snøkav eller langvarig eksponering for fuktighet. Hvis du har et slikt behov lager Lowepro en helt vanntett sekk, riktignok koster denne skjorta, men det er billigere enn å få herpa alt utstyret sitt, tross alt.

Lenke til kommentar
Imidlertid vil jeg stille meg tvilende til at det er noe å satse på for fjorten dagers tur i villt snøkav eller langvarig eksponering for fuktighet. Hvis du har et slikt behov lager Lowepro en helt vanntett sekk, riktignok koster denne skjorta, men det er billigere enn å få herpa alt utstyret sitt, tross alt.

5229777[/snapback]

Dryzone 200 koster $235 fra bhphotovideo.com (1981 NOK inkl moms 30/11/05) og minst 3371kr i Norge. Jeg har sett den til over 4000!

Jeg vurderte sekken en stund, men kom til at den var for dyr, tung og kronglete å bruke til mitt bruk. Det er en todelt konstruksjon med et tjukt "tørrdraktlag" utenpå, med tilsvarende tung glidelås. Til ekstrembruk og snøføyk vil jeg tro den passer svært bra, men overkill til de grader for "bybruk".

Endret av CWalken
Lenke til kommentar
Dryzone 200 koster $235 fra bhphotovideo.com (1981 NOK inkl moms 30/11/05) og minst 3371kr i Norge. Jeg har sett den til over 4000!

5229918[/snapback]

Som sagt, en slik sekk forutsetter et spesielt behov. og som sagt, koster skjorta :) Personlig ville jeg aldri vurdert noe slikt, men jeg fotograferer sjelden særlig langt fra bilen. Den er skikkelig vanntett (den kosta da også skjorta, men den har bedre plass, ingen fuklete glidelåser og masse tilleggsfunksjonalitet).

EDIT: mista no quote-markeringer.

Endret av olemm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...