Teodor1979 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har akkurat satt opp trådløst nettverk hos en kompis med Linksys WRT54GX. Alt har fungert smertefritt, men etter jeg hadde satt opp Linksys'en slik han ville ha den, lagret og restartet kommer jeg ikke inn på den igjen for å kryptere nettverket. Prøver meg på http://192.168.1.1, men får ingenting opp. Dette fungerte jo gullfint første gang Nettverket fungerer fint og ingen problemer med å komme på internett, men får altså ikke tilgang til den lenger. Har prøvd å koble til med kabel igjen, men fortsatt ingen tilgang Fikk et svakt tips av en kar at det samme hadde skjedd med han og Linksys, men ettersom han aldri hadde klart å komme inn på den igjen var dette til liten hjelp. Nå spør jeg dere kloke hoder her inne PS: Har prøvd å søke i forumet for lignende problemer, men ikke funnet noe relevant. Send gjerne link hvis det er noe jeg har oversett Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Sikker på at det er 192.168.1.1 som er gatewayen din? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Ett par forslag: Sjekk med ipconfig /all for aa finne default router ip'n. Proev ogsaa aa koble opp mot rutern via kabel og se om du kommer inn da. Det gaar nemlig ann aa disable UI'et for wireless klienter slik at evtuelle snyltere som kommer seg forbi enkle wireless settinger ikke kan herpe og styre paa med rutern. Om alt annet feiler, kjoer hard-reset og begynn paa nytt :-( - Per Christian Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Ett par forslag: Sjekk med ipconfig /all for aa finne default router ip'n. Proev ogsaa aa koble opp mot rutern via kabel og se om du kommer inn da. Det gaar nemlig ann aa disable UI'et for wireless klienter slik at evtuelle snyltere som kommer seg forbi enkle wireless settinger ikke kan herpe og styre paa med rutern. Om alt annet feiler, kjoer hard-reset og begynn paa nytt :-( - Per Christian 5221364[/snapback] Takk for svar begge to Jeg er sikker på ip'n ja og jeg har også prøvd å koble til med kabel, men ingen kontakt. Skal prøve igjen Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Ett par forslag: Sjekk med ipconfig /all for aa finne default router ip'n. Proev ogsaa aa koble opp mot rutern via kabel og se om du kommer inn da. Det gaar nemlig ann aa disable UI'et for wireless klienter slik at evtuelle snyltere som kommer seg forbi enkle wireless settinger ikke kan herpe og styre paa med rutern. Om alt annet feiler, kjoer hard-reset og begynn paa nytt :-( - Per Christian 5221364[/snapback] Takk for svar begge to Jeg er sikker på ip'n ja og jeg har også prøvd å koble til med kabel, men ingen kontakt. Skal prøve igjen 5222055[/snapback] Vil nesten tro at det kjappeste for deg da er å ta en hard-reset på ruteren. Og starte på nytt. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Kommer forsatt ikke inn på denne j...... Ingen som har lignende erfaringer Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jo jeg har erfart liknende.. Brukte adressen xxxxxxxxx. Plutselig ville den ikke mer. Var da nettverkskortet i pc'en faktisk. Måtte bare starte skiten på nytt (pcen) så var alt ok igjen.. Endret 26. april 2006 av Patience Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 SIkker på at du ikke aktiverte https:// ? da må du legge til s i adressen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hold inn reset-knappen i minst 10-15 sek. Koble ruteren til PCens nettverkskort via en av de fire LAN-portene. Trippelsjekk at ditt nettverkskort er riktig innstallert og satt opp til automatisk motta IP-adresse. Evt. kjør en Sett Opp... fra Verktøy i IE. Åpne Internet Explorer og skriv inn 192.168.1.1 i addressefeltet. Funker ikke dette, sjekk i command at du med ipconfig får standard gateway på 192.168.1.1. Lenke til kommentar
Storet Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Kommer du deg inn på linksysen viss du kobler pcen rett på internett porten på routern? Jeg måtte forandre min linksys til å hete 192.168.2.1 pga adsl modemet mitt hadde 192.168.1.1 Etter dette ingen problemer! Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har akkurat samme problemet som beskrives her. Jeg er dreven på nettverk så alt over er prøvd. Er koblet opp med kabel, kjørt 10-12 hard resets, ja jeg forsøker mot korrekt ip osv. Fra maskinen til han jeg deler leilighet med fungerer den helt fint, men altså ikke lengre fra min pc (fungerte fint opp til igår). Av og til kommer jeg inn (kanskje 1 av 40 ganger...nei jeg overdriver ikke), og da fungerer enkelte av menyene (nei er ikke noe som ligger lagret for frakoblet arbeid fordi enkelte endringer jeg gjør når jeg kommer inn blir lagret og endret). Jeg gjennomførte blant annet firmware oppgradering ene gangen jeg kom meg inn slik delvis (kun fire av menyene som fungerte). Nå får jeg jo konfigurert fra pc'en til min roomate, men jeg liker ikke dette likevel. Leste i et forum at de hadde løst et slikt problem ved å stille inn nettverkskortet til å kjøre 10mb full duplex. Noen som vet hvordan jeg kan få gjort dette? Mvh Tag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå