idleman_2 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Har sett at swiftech har kommet med en ny vannblokk for cpu -> apogee Ifølge info fra swiftech har denne bedre kjøleegenskaper enn swiftech storm blokken. Fordel med apogee er bedre flow gjennom blokken men likevel bedre kjøle egenskaper enn storm blokken. Er det for utrolig til at det kan være sant ? Noen som vet noe mere om denne nye vannblokken fra swiftech ? Er dette noe vi må HA? swiftech's nye apogee Endret 28. november 2005 av idleman_2 Lenke til kommentar
Psh Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Er det noen som har sett noe til denne blokken? Selges denne i Norge? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 den skal også være 300kr billigere enn storm-blokka også, jeg sendte melding til microplex for noen dager siden angående dette og de kommer til å ta den inn Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Den er sikkert knallbra, i kombinasjon med en IHS på plass. Derimot er det ikke sikkert at effekten vil være like god, for den / de som kjører uten IHS? Det får vi vel se, etterhvert.... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Den er sikkert knallbra, i kombinasjon med en IHS på plass.Derimot er det ikke sikkert at effekten vil være like god, for den / de som kjører uten IHS? Det får vi vel se, etterhvert.... 5450777[/snapback] Og en IHS er.... ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 IHS : Varmespreder, har funksjon å beskytte kjernen, hindrer også optimal varmeoverføring. Ser at denne blokka er kompatibelt med Socket A og er oppgraderingsvennlig, ser ut som den blir en bra erstattning for den elendige blokka jeg har nå. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hvor bra pumpe må du ha for å kjøre Storm G/4 og en gpu-blokk? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Fluesopp : Du trenger en rimelig kraftig pumpe, det idelle er jo en som takkler en del Bar (trykk) og greier å opprettholde en jevn gjennomstrømmning. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Vel, en sannhet med modifikasjoner vil jeg si. Det finnes vel i praksis noen pumper, egnet for våre formål, som er i stand til å gi mer enn 0,5 til 0,6 bar´s trykk, bare så det er avklart. Men jeg skjønner jo hvor du vil hen, Malvado. Det kan her muligens være på sin plass å anføre, at jeg får utmerkede resultater med en pumpe som bare orker 0,13bar / ~1,3meter på en slik blokk, tiltross for at gjennomstrømninga da er så lav som 60-70ltr/t. Det er jo nettopp slike ting jeg holder på med å teste for tiden, så jeg har ganske håndfaste resultater å vise til her. Flere detaljer vil jeg ikke røpe, resten overleveres etterhvert i form av en artikkel om temaet... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det du sier der Skrue beviser bare det han som laga Storm sa: man behøver ikke en super-pumpe for å bruke Storm, men heller ikke en pingle pumpe selfølglig. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sant. Samtidig skal det jo også anføres at en kraftig pumpe nok vil gi et bedre resultat. Men står det i forhold til størrelse / pris / støy? Neppe. Men er man på jakt etter 3-4grader´s forbedring i beste fall, i den grad det betyr noe, så kommer man ikke utenom. Det er uansett opp til enhver å vurdere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå