Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan bli kvitt pop up virus?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått et stort problem etter at jeg formaterte pcen min idag. Neste hele tiden med jevne mellomrom så popper det opp reklame sider fra internett selv om jeg ikke er på internett. Jeg har brukt norton antivirus,pop up blocker og ad aware for å prøve å bli kvitt dette, men det virker ikke som det går. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Edit* Beklager hvis denne er feilpostet... var ikke sikker på hvor jeg skulle poste denne

Endret av Golky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør huske på det at det siste du gjør etter å ha formatert en pc er å koble i nettverkskabelen, instaler antivirus og brannmur først.'

Prøv spybot som et alternativ til adaware, men veit ikke om det er noen vesentlig forskjell til de to....

Lenke til kommentar

Hei igjen! Takker for alle svar... Nå har jeg prøvd nesten alt av det dere har foreslått, men jeg er fortsatt ikke kvitt problemet. Jeg lurer på om jeg skal formatere på nytt, dra ut internett kabelen og la den være ute til jeg har installert all beskyttende programvare

Lenke til kommentar

Har du prøvd med en rootkit scanner ?

Rootkit'ene er EKSTREMT vanskelig å finne og å fjerne.

Ofte så anbefaler de en ren install for å være sikker på at de er vekke.

Men det er kanskje ikke så dumt det du sier. Last ned en firewall no, og antivirus, legg de på en annen partisjon eller noe, formater systemdisken, reinstaller UTEN nettverkskabel i, installer antivirus og firewall, så kan du plugge i kabelen til slutt.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

*Edit* Slettet

Formaterte på nytt og ventet med nettverkskabelen før all beskyttende programvare var installert. Fikk opp 5 virus på min første scanning uten at jeg hadde internett, men fikk heldigvis fjernet de... Så jeg takker for all hjelp problemet er løst!

Endret av Golky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...