satland Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) hva mener dere om Q tec PSU er? Så nemlig en til 470kr som var på 650W! det var litt billigt... Hva mener dere? Endret 29. november 2005 av satland Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 det nytter ikke å spørre folk her hva de syns om Qtec, her er det "kult" å hate Qtec.. men, når det er sagt, så er jo ikke Qtec det beste du får tak i heller. Men jeg har en Qtec psu selv, og fornøyd med den, holdt i mange år. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Att det er billeg seier vell sitt, Q-tec er noko herk. Ikkje kjøp det. Ustabil og feil spenningar på utgangane er vanlege feil. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Med q-tec så betaler du for det du får, og absolutt ikke noe mere. Har hatt noen få gode erfaringer med q-tec kabinetter, men strømforsyningene deres er noe herk, og jeg underdriver ikke når jeg sier at du kan komme til å bli nødt å kjøpe ny maskin pga q-tec strømforsyning. edit: skriveleifer, mange... Endret 28. november 2005 av meitemark Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg skjønner ikke hva dere klager for. Jeg har hatt Q-tec PSU i mange år i forskjellige maskiner. Aldri noe tull. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Q-Tec-PSU'er er nok ikke kvalitetsforsyninger, men de holder greit om man ikke belaster dem for mye. Min Q-Tec har kjørt fin i 2 år nå (se profil for specs). Den lager en del lyd, men ikke nok til å overdøve musikken. Endret 29. november 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Enkle, billige og greie. Selv har jeg en av de fungerer ok (350w) men den er jo ikke noe overbelasta heller for å si det sånn. Midpåtreet støy. Men det er som de sier, skal du ha mye i maskinen din, og som du helst ikke vil ha ødelagt av en elendig PSU, så kjøp en kvalitets PSU. Det bruker jeg i mine stasjonære som har litt fres Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Q-tec bråker sykt, er ofte ustabile, viser til peak watt, IKKE ekte watt (dette betyr at en annen PSU på 200w kan være kraftigere). For den prisen ville jeg absolutt kjøpt et av disse merkene: Fortron source, Hiper, NorthQ, Aopen, Tagan, Antec, Enermax.. Alle finner du i listen her. Det kan alltid være en ide å sjekke ut tester på nettet om du ikke vet hva som er bra.. Eller spørre her selvsagt ;-) Lenke til kommentar
herpel Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vifta på min røyk etter noen måneder, så begynte maskinen å bli ustabil. Den restartet seg selv eller ville rett og slett ikke starte. Kjøpte ny strømforsyning og vips er alt fryd og gammen. Kjøp det om du vil, men jeg anbefaler det altså ikke! =) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Noen får Q-tek produkter som blir ødelagt med en gang, andre får produkter som gjør jobben uten problemer. (som meg, min 550W Gold PFC har dratt overklokkede dual K7 systemer med mange disker og andre systemer i 3.5(?) år) Men sjangsen for å få et mandagsprodukt er nok en del høyere enn hos andre produsenter, så jeg hadde valgt en annen PSU til dobbel pris. Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Q-tec bråker sykt, er ofte ustabile, viser til peak watt, IKKE ekte watt (dette betyr at en annen PSU på 200w kan være kraftigere).For den prisen ville jeg absolutt kjøpt et av disse merkene: Fortron source, Hiper, NorthQ, Aopen, Tagan, Antec, Enermax.. Alle finner du i listen her. Det kan alltid være en ide å sjekke ut tester på nettet om du ikke vet hva som er bra.. Eller spørre her selvsagt ;-) 5229357[/snapback] Tja. Hvis du snakker om den samme som trådstarter snakket om så er nok ikke en annen 200watts psu kraftigere. Hva den kan kjøre på kontinuelig skal være rundt 0.75 - 0.80 av peaken. Det vil si at den Q-tec en skal kunne kjøre på rundt 500 watt. Forøvrig så har jeg hatt min i flere år nå , og den har fungert utmerket her. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Qtec fungerer veldig fint for enkelte, for andre fungerer Qtec utrolig dårlig. Manglende kvalitet på kvantitet. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 hva mener dere om Q tec PSU er?Så nemlig en til 470kr som var på 650W! det var litt billigt... Hva mener dere? 5220665[/snapback] Q-tec oppgir som tidligere nevnt peak-verdier, men de andre oppgir nominell effekt. Det betyr at f.eks. Aspire 520 W til 510,- er minst like kraftig, mye stiligere, bedre kvalitet og bare noen får kroner dyrere. Derfor er det ingen grunn til å kjøpe Q-tec (og ja også mitt HK er blitt drept av Q-tec...) Lenke til kommentar
haakie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ville ikke tatt sjengsenpå å kjøpt en qtec. altfor masse tapt hardware somjeg har hørt den har tilintetgjort Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 annbefaler ikke q-tec.. har selv hatt det.. om du er glad i bluescreens og bråk så skal du bare kjøpe.. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg kjørte et busjett socket A system med overklokket Sempron 2200+ en stund med "350w" q-tec PSU. 3,3v railen lå på ca. 3v 5v railen droppet til utrolige 4,08v! 12v railen lå på ca. 11v Q-tec er ikke noe å anbefale, den Aspire 520w PSUen ser bra ut, leverer maks. 26A på 12v railen hvis jeg husker riktig. Og det er veldig bra! Ville gått for den. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Q-tec er skikkelig CRAP! Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Q-tec er ikke noe å anbefale, den Aspire 520w PSUen ser bra ut, leverer maks. 26A på 12v railen hvis jeg husker riktig. Og det er veldig bra! Ville gått for den. 5256513[/snapback] Den leverer nok hele 35A på 12v-rail... Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 fattern hadde q-tech på den gamle datan sit.. 5 av kontaktene som går inn på hovedkortet var svartsvidd og pc¨n var totalvrak.. jeg konmer hvertfall ikke til å tørre å kjøpe q-tech.. uansett hvor dårlig råd jeg har.. Lenke til kommentar
all right Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Qtec er sikkert grei viss du bruker den i en gammel pc. Men for å si det sånt ville jeg ikke brukt en Qtec PSU i den nye pcen for 20 000++ Jeg var å satte i en ram brikke for en kamerat for ca ett år siden. Der det var en Qtec strømfornyning og Qtec kabinett. Der fikk du faktisk strøm i deg viss du tok i dataen når den var igang. Om dette er strømfornyningen sin feil vet jeg ikke, men det kan godt tenkes. Hvordan hardwaren overlever har jeg ikke peilig på men men... Endret 6. desember 2005 av all right Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå