jokke@articom Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 hei! Har en server som jeg bruker som dhcp og internett deling... Altså i steden for en router... Nå har jeg kjøpt et trådløst nettverkskort og satt den i... en sånn usb sak... Utifra den tenkte jeg å prøve å sette opp trådløst nettverk... Så jeg kan koble trådløst til servern. Noen som vet om dette går ann? Noen som vet hvordan man gjør det? Hvis det ikke går er det noen andre løsninger på det? På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Tror nok den USB kortet bare kan settes i Ad-Hoc modus og ikke som AP. Kan jo tolkes dit hen at du vil dele internett med flere maskiner og da må du nok bruke et akksess punkt (AP) Lenke til kommentar
Jensen900 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) hei!Har en server som jeg bruker som dhcp og internett deling... Altså i steden for en router... Nå har jeg kjøpt et trådløst nettverkskort og satt den i... en sånn usb sak... Utifra den tenkte jeg å prøve å sette opp trådløst nettverk... Så jeg kan koble trådløst til servern. Noen som vet om dette går ann? Noen som vet hvordan man gjør det? Hvis det ikke går er det noen andre løsninger på det? På forhånd takk 5220364[/snapback] Hei, har server selv på samme måte som du. Hvis du skal ha trådløst, må du bruke ett trådløst access punkt, koblet til en ledig plass på svitchen din. Usb tingen din kan du bruke på en maskin for å få tilgang med. Endret 24. desember 2005 av Jensen900 Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Finnes det kort med aksesspunkmuligheter? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det finnes kort du kan sette i master mode i Linux, slik at de fungerer som et AP. De fleste av disse kortene har ikke denne muligheten i Windows riktignok. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Så lenge det fungerer i Linux, gjør det ikke noe. Vet du om noen slike kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå