PoL-E Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Savner spesiellt Larry... Humor'n i det spillet var KONGE, og alle det morsome (og pinlige) stiuasjonene Larry kom opp i. Jeg syns Leisure Suit Larry 7: Love for Sail var kremen av Larry-spill,, de gamle var langt ifra dårlige de også.. Sierra kunne godt remake'a de første Larry-spillene,, det hadde vært rått det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Quote: Den 2002-09-01 13:53, Dotten skrev:Gå til http://www.the-underdogs.orgder kan du laste ned noen av de gamle klassikerne. Hvis ikke kan du bare søke på kazaa. Flere av de gamle spillene er blitt til shareware. Nja, du finner nok en god del spill der, men Sierra og Lucasarts sine titler er så og si umulig å få tak i som abandonware lengre. I de aller fleste store abandonware-sidene vil det bare ligge en link til IDSA sin statement om at abandonware er ulovlig og de ber produktet fjernes øyeblikkelig. Det har også disse gjort, da de ikke gidder å gå gjennom noen rettssak bare for å dele ut noen gratis filer på nettet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Har nå selv brukt kazaa til å laste ned flere gamle klassikere. Har gjordt dette med god samvittighet ettersom jeg en gang i tiden har eid disse spillene. Men de er blitt ødelagt, "forsvunnet" eller er i 5,25 disk format osv. Men har heldigvis vært glup nok til å ta vare på de fleste og laget backup av dem. Har hele Quest for glory, space quest, kings quest, larry, gabriel knight, monkey island og police quest seriene. I tilegg til Indiana Jones, Loom, Day of the tentacle, maniac mansion, codename iceman m.m Eneste jeg savner er Gold Rush som jeg aldri ble ferdig med. Er til vanlig en ærlig sjel og sterkt imot piratvirksomhet, men når det gjelder slike gamle titler som ikke medfører noe økonomisk tap for produsentene, så bryr jeg meg lite om man anskaffer seg kopier. Det handler tross alt om å ta vare på spill-historie. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Er veldig mye ute etter Gabriel Knight 2: Beast Within (6 cd'r, kazaa er uaktuellt da). Har både GK1 og GK3 (sistnevnte på spiderman for 49 kr). Du som sa du har hele serien, hvis du har 2'rn kunne jeg gjerne kjøpt det for en 50-lapp? :razz: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Selger den ikke for alt i verden. Originalutgavene er blitt ganske dyr etterhvert. Et halvt år tilbake var det en som bød 2000 kroner for Quest For Glory Anthology serien min! Tenke seg til hvor mye man da kan få for QFG1 i originalpakning Kunne alltid brent cd'ene til deg, men da vil jeg vel ha advokatene på nakken Bor du i Bergen kan du alltid få låne de av meg :smile: [ Denne Melding var redigert av: Dotten på 2002-09-02 00:19 ] Lenke til kommentar
Morjas Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Ser ut til at alle glemmer det geniale adventure-spillet Grim Fandango :smile: Det er så konge. Atmosfæren. Mannys gode kommentarer. De ulike oppgavene. Dette et et spill å anbefale, hvis dere ikke har vært innom det! Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Noen som vet hvor jeg kan få tak i Discworld Noir i Norge? Har sett etter det i mange butikker og nettbutikker men har ennå ikke funnet det. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Det er ikke nødvendigvis noe problem, alt ettersom. Broken Sword 3 blir visst i gloriøs 3D : ) Jeg kan ikke se noe problem i det foreløpig i alle fall. Det er ikke grafikken jeg er bekymret for... Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-01 22:08, Bitex skrev:Er veldig mye ute etter Gabriel Knight 2: Beast Within (6 cd'r, kazaa er uaktuellt da). Har både GK1 og GK3 (sistnevnte på spiderman for 49 kr). Du som sa du har hele serien, hvis du har 2'rn kunne jeg gjerne kjøpt det for en 50-lapp? :razz: beast within har jeg, orginal versjon og geier. men jeg har aldri spilt det... 6 cd'er er avskrekkendes! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 18:24, CAT-scan skrev: Quote: Det er ikke nødvendigvis noe problem, alt ettersom. Broken Sword 3 blir visst i gloriøs 3D : ) Jeg kan ikke se noe problem i det foreløpig i alle fall. Det er ikke grafikken jeg er bekymret for... Det er ganske naturlig at gameplayet blir oppdatert, på linje med grafikken (regner med at Sam&Max2, Full Throttle2 blir mer alá Grim Fandango, som var dritfett). Kommer i det hele tatt an på hvordan de gjennomfører det. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Du misforstår meg... Lucasarts har hele tiden sagt at Sam & Max 2 kommer til å bli et actionspill, når det enda var på planleggingsstadiet var det snakk om å lage et arcade-aktig spill...ikke et adventurespill i det hele tatt. Angående Full Throttle 2, så er det også sagt at det kommer til å inneholde "actionelementer". Alle de gamle designerne finnes ikke innen Lucasarts lengre, Tim Schafer for eksempel er borte. Jeg tviler sterkt på at disse to spillene kommer til å gjøre ære på sine forgjengere, og jeg er ikke den eneste... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Du har et godt poeng der. Alle de "gamle" adventure skaperne ble sendt ut i skyggen. Sierra snakker om å gå tilbake til sine "røtter", men hele Yosemite (Sierra selskap som stod for produksjonen av adventure spillene) fikk sparken i slutten av 90-tallet. De som lager spill idag har nesten bare evne til å lage "primitive" spill som når ut til et bredest mulig målgruppe. I februar hadde Sierra en samtale med Al Lowe (mannen bak geniale Leisure Suit Larry), men det har ikke ført til noe. Jane Jensen (Som står bak Gabriel Knight) er vist rundt og lurer på hva folk vil se i en oppfølger, men alt er bare rykter. Tror selskapene er livredde for å satse på adventure pga høye kostnader. Men det er vel lov å håpe :smile: Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Du misforstår meg... Lucasarts har hele tiden sagt at Sam & Max 2 kommer til å bli et actionspill, når det enda var på planleggingsstadiet var det snakk om å lage et arcade-aktig spill...ikke et adventurespill i det hele tatt. Angående Full Throttle 2, så er det også sagt at det kommer til å inneholde "actionelementer". Alle de gamle designerne finnes ikke innen Lucasarts lengre, Tim Schafer for eksempel er borte. Jeg tviler sterkt på at disse to spillene kommer til å gjøre ære på sine forgjengere, og jeg er ikke den eneste... _________________ Se her da: http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=5304 Endelig skal Lucas Arts lage sitt eget sam`n max spill. Ikke det tvilsomme action spillet fra infinite machine. Ifølge ryktene skal det bli et Point & Click spill:"Spillet ryktes å være et ekte point and click, men med visse forbedringer." Hvis dette er sant har vi noe å se fram til :smile: Jeg gleder meg ihvertfall! Det er jo alt for lenge siden de sluttet å lage spill av denne geniale typen. Skjønner ikke hvorfor de sluttet. [ Denne Melding var redigert av: novastrum på 2002-09-05 08:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå