Gå til innhold

VG tester Xbox 360: Revolusjon på pause

Torrevieja

Anbefalte innlegg

Ble skuffet over at PDZ kom så dårligt ut, men nå tviler jeg...lurer litt på PGR3 istedet da kanskje. Men jeg veit ikke... Jeg har en stygg tendens til å bli fort "lei" bilspill, er mest en adventure/action freak...

5221070[/snapback]

Så du dropper PDZ pga en dårlig omtale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble skuffet over at PDZ kom så dårligt ut, men nå tviler jeg...lurer litt på PGR3 istedet da kanskje. Men jeg veit ikke... Jeg har en stygg tendens til å bli fort "lei" bilspill, er mest en adventure/action freak...

5221070[/snapback]

5221081[/snapback]

Jeg veit ikke, har ikke bestemmt meg enda, jeg får tråle nettet etter flere anmeldelser. Rune skreiv jo at dette var mest for nostalgiske fans av PD-serien, og jeg kan ikke si at jeg er noen nostalgisk fan, da jeg knappt fikk prøvd enern på nintendo-64...

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

5221070[/snapback]

5221081[/snapback]

Jeg veit ikke, har ikke bestemmt meg enda, jeg får tråle nettet etter flere anmeldelser. Rune skreiv jo at dette var mest for nostalgiske fans av PD-serien, og jeg kan ikke si at jeg er noen nostalgisk fan, da jeg knappt fikk prøvd enern på nintendo-64...

5221092[/snapback]

Ta og les litt på Gamespot du ! =) 3er av VG det blir for dumt, når Gamespot gir 9.0 og IGN 8.4

Men dette er jo hans vurdering av spillet, men jeg nekter å tro at dette spillet fortjener en 3er. Jeg skal uansett ha det.

Lenke til kommentar
Hva gjør det at karakteren henger over i all fremtid? Den er glemt om en uke uansett?

Et gitt overdrevet scenerio: Firma X lanserer en spillkonsoll, den er så kraftig at Nasa ville vært misunnelig, firma X skryter av gigaflops og polycounts. Alle spillene som lanseres er råtne spill, forferdelig grafikk og dårlig gameplay.

Hva skal anmelderen anmelde ut ifra? Lovnader om fremtiden? Eller det han faktisk har prøvd.

5221005[/snapback]

Da skulle anmelderen gitt konsollen 6'er og spillene stryk. Sett at du har en pc til 20k, med det aller nyeste av hardware. Ville da pc'n din vært dårlig om spillene var no dritt?

5221029[/snapback]

Hva er interessant med en anmeldelse av tekniske finesser? Sier 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth deg noe? En pc kan man mye lettere sammenligne på spesifikasjoner, på en spillkonsoll må man ha programvare som viser hva det betyr i praksis. Anmelderen har brukt den programvaren han har tilgjengelig, samme som en som anmelder en pc bruker pcmark og andre benchmarkprogrammer. Han kan gå etter det, og ikke noe annet.

Man kan ikke teste en bil utifra at den også selges med sterke motor enn den man prøver, eller gi en restaurant toppkarakter, der maten er middelmådig, pga. den beste kokken er på ferie.

Det var microsoft sitt valg å ikke vente litt med lansering, eller få noen skikkelig musthave launchtitler, om de får en firer "hengende" over seg fra VG må de bare leve med.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Jeg leser litt Gamespot jeg....

Det som var morsomt er at i videoreviewed av PDZ så sier anmelderen helt MOTSATT av rune, nemli at man ikke må vær noe nostaligisk psyko fan av PD-serien for å ha glede av spillet... Og det ser jo jævli lekkert ut da...Nå datt jeg tilbake på PDZ igjen... :D

edit: trykkleif å skriveleif og helvete...

Lenke til kommentar

rulleguru:

Skal konsollen testes, skal den testes skikkelig. Det har Rune ikke gjort. Den skal testes for hva den er god for. Online muligheter, film, musikk, tilkoblingsmuligheter, kontrollen å annet denne konsollen kan gjøre. Synes du det er rettferdig å gi konsollen lavere enn det den kanskje fortener bare fordi spillene var dårlige? Hadde Rune testet alle mulighetene den har, og fortsatt stått fast på 4'ern sin, ja da hadde jeg respektert meningen hans.

Det Rune har gjort, er å testet lanseringsspillene, ikke konsollen. ''Xbox 360 lanseringen, terningkast 4.'' Det hadde passet bra. Konsollen blir ikke bedre enn den allerede er nå, uansett hvor gode spillene blir. Konsollen er den samme.

Og den bil-sammenligningen din blir helt feil. Det blir det samme som å teste en 360 med orginalt grafikkort, og en 360 med GeForce2.

Edit: Når jeg vil lese en omtale av en konsoll, så vil jeg lese om konsollen, ikke om spillene. Om det ikke interesserer deg trenger du ikke å lese den.

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

da har vi forskjellog oppfatning. Skulle jeg satt karakter på PS2 og XBOX ville jeg satt høyere karakter på PS2 pga bedre spill og større spillutvalg, selv om XBOX har bedre ytelse teknisk og bedre onlinemuligheter.

En karakter er en anbefaling til forbrukeren om produktet er verdt å kjøpe eller ikke. Fra en forbrukers standpunkt er det helt uvesentlig hvilke tekniske finesser konsollen har, hvis de ikke utnyttes. Om de utnyttes i fremtiden, veldig mulig, men det kan man ikke basere seg på i dag.

Lenke til kommentar
Jeg leser litt Gamespot jeg....

Det som var morsomt er at i videoreviewed av PDZ så sier anmelderen helt MOTSATT av rune, nemli at man ikke må vær noe nostaligisk psyko fan av PD-serien for å ha glede av spillet... Og det ser jo jævli lekkert ut da...Nå datt jeg tilbake på PDZ igjen...  :D

edit: trykkleif å skriveleif og helvete...

5221214[/snapback]

Min anbefaling er at du hører litt mer på Greg Kasavin (gamespot) enn Rune Fjeld Olsen (VG).

Syns mesteparten av anmeldelsen til Rune (som alltid), går vekk i prating om Rare og tidligere konsoller, og andre innvirkende faktorer som "kanskje" kunne ha oppstått under spillets utvikling, det er veldig få linjer hvor han konkret tar for seg ting i spillet, han børster raskt over, men anmeldelsen hans gir meg rett og slett ingenting, det er synd at en må forvente så lite fra norske anmeldere.

Les gamespot sin anmeldelse så finner du flere sider som handler rett og slett ikke noe annet enn om spillet, noen paragrafer i begynnelsen er tilegnet litt forhistorie og lar leseren bli litt kjent med hva det går sånn cirka ut på hvis en ikke visste det fra før, men så bærer det ivei. I VG sin anmeldelse er det virkelig hakka opp og spredd utover, han prater en smule om spillet og så litt løst rundt ting og tang som egentlig ikke er vesentlige.

Sitter liksom ikke igjen med å ha en følelse av hva jeg går til etter å ha lest anmeldelsen til VG. Mens gamespot derimot så føler jeg nesten at jeg kjenner spillet når jeg er ferdig å lese og se anmeldelsen.

PDZ blir det garantert på meg.

Lenke til kommentar

Bryr meg som regel lite om hva som står i en omtale, for dette er han som skriver omtalen sin mening, eneste jeg bruker omtaler til er å få en liten pekepinne på hva anmelderne mener, som da kansje kan hjelpe meg hvis jeg er usikker på en ting.

Så jeg også syns det blir litt for "teit" å henge seg opp i denne VG anmeldelsen av Xbox 360 og noen spill.

Det står mellom din mening og alle andres mening, hva velger du å følge? det er opp til deg.

Som tidligere sakt i tråden her så har ikke jeg noe imot om færre møtere opp på elkjøp til fredagen, kommer bare meg til gode, for jeg skal garantert har meg Xbox 360 uansett hva anmelderne sier om konsolen og spillene, min mage følelse sier værtfall at jeg kommer til å bli veldig fornøyd, og jeg har veldig stor tro på at spillene bare vil bli bedre og bedre.

Lenke til kommentar
da har vi forskjellog oppfatning. Skulle jeg satt karakter på PS2 og XBOX ville jeg satt høyere karakter på PS2 pga bedre spill og større spillutvalg, selv om XBOX har bedre ytelse teknisk og bedre onlinemuligheter.

En karakter er en anbefaling til forbrukeren om produktet er verdt å kjøpe eller ikke. Fra en forbrukers standpunkt er det helt uvesentlig hvilke tekniske finesser konsollen har, hvis de ikke utnyttes. Om de utnyttes i fremtiden, veldig mulig, men det kan man ikke basere seg på i dag.

5221351[/snapback]

Med meg ville Xbox fått litt bedre karakter pga bedre onlinemuligheter og hardware, uttak for 4 kontroller og harddisk. Minuset hadde blitt designet.

Og så hadde jeg gitt en karater for spillutvalget. Her hadde Ps2 fått mye høyere score enn xbox.

Men vi er vist forskjellige, så jeg stemmer for at vi gir oss nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har lest mange artikler fra Rune. Han har mye bra. Eller HADDE. Herregud. PDZ=3?? Makan til vrøvl. Dinside ga det 5 og det samme gjorde ITavisen. Jeg er enig med DinSide, jeg!! Man skal heller ikke dømme en ting etter hva som er tilbehøret (i denne saken; spillene). Sånn var det også med iPod Video (5. gen.) Den ble (mange steder) slaktet p.g.a det dårlige utvalget i iTunes Music Store.

Pissepreik begge delene.

Lenke til kommentar

5221070[/snapback]

5221081[/snapback]

5221092[/snapback]

Jeg prøvde ikke eneren noe. Men jeg likte PDZ enormt mye da jeg spilte fullversjonen (de skulle visst bare fikse på grafikken, som jeg ikke skjønner hvordan de kan fikse mer på). Det var ufattelig morsomt med Online-spilling!

Les gode anmeldelser på:

www.dinside.no

www.itavisen.no (har helt lik test som DinSide)

www.spillmagasinet.no

Lenke til kommentar
rulleguru:

Skal konsollen testes, skal den testes skikkelig. Det har Rune ikke gjort. Den skal testes for hva den er god for. Online muligheter, film, musikk, tilkoblingsmuligheter, kontrollen å annet denne konsollen kan gjøre. Synes du det er rettferdig å gi konsollen lavere enn det den kanskje fortener bare fordi spillene var dårlige? Hadde Rune testet alle mulighetene den har, og fortsatt stått fast på 4'ern sin, ja da hadde jeg respektert meningen hans.

Det Rune har gjort, er å testet lanseringsspillene, ikke konsollen. ''Xbox 360 lanseringen, terningkast 4.'' Det hadde passet bra. Konsollen blir ikke bedre enn den allerede er nå, uansett hvor gode spillene blir. Konsollen er den samme.

Og den bil-sammenligningen din blir helt feil. Det blir det samme som å teste en 360 med orginalt grafikkort, og en 360 med GeForce2.

Edit: Når jeg vil lese en omtale av en konsoll, så vil jeg lese om konsollen, ikke om spillene. Om det ikke interesserer deg trenger du ikke å lese den.

5221272[/snapback]

100% enig. kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar

5221272[/snapback]

En ting til, det er vel jeg som skal skrive dette, ikke du, siden det faktisk er den type anmeldelse jeg mener er riktig som ligger ute.

Om det ikke interesserer deg trenger du ikke lese den.

Punktum.

Lenke til kommentar
En ting til, det er vel jeg som skal skrive dette, ikke du, siden det faktisk er den type anmeldelse jeg mener er riktig som ligger ute.

Punktum.

5221655[/snapback]

vel, nå er det jo en anmeldese av konsollen dette skulle være, så da blir vel ikke det helt riktig. hadde det vært en generell xbox360 spillanmeldelse hadde jo selvsagt saken vært noe annet-

Lenke til kommentar

Merkelig hvor mye enkelte henger seg opp i en enkelt manns mening. Men hva kan man forvente, de samme personene som kritiserer VG hyller sider som Gamespot og IGN som lider av ekstrem karakterinflasjon. En sterk 4'er er uansett ikke ille, og dette påvirker på ingen måte mitt innkjøp av X-box 360. Det er innholdet i anmeldelsen som er viktigste, ikke terningkastet.

Og Perfect Dark Zero har jeg heller ikke de største forventningene til. Det eneste jeg har sett spillet by på er dårlige skjermbilder og ingen oppsiktvsvekkende nyvinnger.

Lenke til kommentar

Punktum.

5221655[/snapback]

vel, nå er det jo en anmeldese av konsollen dette skulle være, så da blir vel ikke det helt riktig. hadde det vært en generell xbox360 spillanmeldelse hadde jo selvsagt saken vært noe annet-

5221694[/snapback]

Korrekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...