asmjan Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har denne triggeren og får feilmeldingen nedenfor, noen som forstår hva som kan være feil, og hva betyr feilmeldingen? TAKK FOR HJELPEN CREATE OR REPLACE TRIGGER endringer_trg AFTER DELETE on personale FOR EACH ROW BEGIN INSERT INTO pers_hist(phid, navn, adresse, stilling, ansdato, sluttdato, avdnavn) VALUES (pid, navn, adresse, stilling, ansdato, SYSDATE, avdnavn); END; / 5/5 PLS-00103: Encountered the symbol "/" The symbol "/" was ignored. Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det begynner å bli en stund siden jeg har holdt på med Oracle, men skal du ha den skråstreken på linjen etter end; ? Det ser veldig ut som om det er der feilen er. Feilmeldingen virker veldig klar for meg. Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det begynner å bli en stund siden jeg har holdt på med Oracle, men skal du ha den skråstreken på linjen etter end; ? Det ser veldig ut som om det er der feilen er. Feilmeldingen virker veldig klar for meg. 5221423[/snapback] Den skal være der ja! Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det begynner å bli en stund siden jeg har holdt på med Oracle, men skal du ha den skråstreken på linjen etter end; ? Det ser veldig ut som om det er der feilen er. Feilmeldingen virker veldig klar for meg. Den skal være der ja! I hvilken versjon kom den inn? I "Application Developer Exam Guide" som jeg har så er den ikke med på noen av eksemplene. Boken er riktignok fra 1999 så det er sannsynligvis Oracle 7.3 eller 8.0. Men, det kunne vært kjekt å vite når den skråstreken (som jeg regner med tilsvarer go på Microsoft SQL Server) kom inn i bildet. Lenke til kommentar
___ Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det begynner å bli en stund siden jeg har holdt på med Oracle, men skal du ha den skråstreken på linjen etter end; ? Det ser veldig ut som om det er der feilen er. Feilmeldingen virker veldig klar for meg. Den skal være der ja! I hvilken versjon kom den inn? I "Application Developer Exam Guide" som jeg har så er den ikke med på noen av eksemplene. Boken er riktignok fra 1999 så det er sannsynligvis Oracle 7.3 eller 8.0. Men, det kunne vært kjekt å vite når den skråstreken (som jeg regner med tilsvarer go på Microsoft SQL Server) kom inn i bildet. 5221492[/snapback] Nå har jeg ikke Oracle installert her jeg sitter, men jeg mener at '/' er overflødig så lenge du har ';' på slutten av et statement. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå