Gå til innhold

Spill-PC, ca. 5000

Anbefalte innlegg

Jaja, det nærmer seg jul, og min bror ønsker seg en maskin han kan spille spill laget etter 2001 på.

Maskinen må ha følgende:

• Kabinett
  • PSU
  • Hovedkort*
  • CPU
  • Minne,1GB
  • Skjermkort
  • DVD-spiller**

* : Med lyd/LAN

** : Brenner ok, men absolutt ingen nødvendighet.

I tillegg bør oppsettet inneholde en brukbar mus. En harddisk på 80GB eller noe hadde vært fint, men er ikke kritisk.

(ca. 5000 betyr "helst maks 5000".)

Er klar over at det finnes lignende forespørsler, men det er generellt langt mellom dem. Ønsker å forholde meg til aktuelle priser, tilbud og tilgjengelighet. Jeg ser for meg at det skal gå an å lage en brukbar maskin med dette budsjettet, og vil være takknemlig for all hjelp. Vedlagte kommentarer om oppsettets begrensninger, muligheter og spilltaklingevne hadde også vært flott. Anyone up to the task? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...DC-F44C3C7B2988

Prisen på selve komponentene er 5162,-.. Vet ikke om Komplett legger til porto eller no, om det er derfor det står 5607,- på lista der?

Noe særlig lavere i pris enn det der mener jeg ikke du kommer for ei maskin som skal brukes til spilling (mulig du finner tilsvarende litt billigere hos andre sjapper enn komplett selvfølgelig, valgte bare komplett pga muligheten til å dele handleliste), og dette er absolutt minimum. Personlig mener jeg at skjermkortet egentlig er for treigt også, at det minst burde vært et Geforce 6600GT (det jeg har valgt her er bare 6600) men det koster noen hundrelapper mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...