Znoken Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Fikk dette til svar fra BC etter at jeg henvendte meg til dem angående de nye prisene og hastighetene... Hei . Vi har en julekampanje nå hvor prisene gikk ned . Alle som har prisen til en høyere linje vil bli automatisk oppgradert i løpet av de neste månedene . Du vil informeres når linja skal oppgarderes . Med vennlig hilsen, Roger 2. linje support ----------------------------------------------------------------- BlueCom AS Maridalsveien 323 Postboks 4403 Nydalen N-0403 Oslo, Norway Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg fikk svar på mailen jeg sendte for å få oppgradert hastigheten på linja mi, og fikk dette i svar: Hei! Da har vi lagt inn oppgradering, det vil ta ca 14 dager. Du binder deg også for 12 nye måneder. Med vennlig hilsen BlueCom AS Leveranseavdelingen Jeg syns det var veldig rart at jeg får 12 mnd bindingstid når jeg bare skulle ha oppgradert linja mi til de nye hastighetene i forhold til pris. Burde jeg ringe dem og klage på dette? Er litt opptatt på jobb nå så kan ikke det akkurat nå, men hva mener dere? Er det andre her som har fått det samme i svar? Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg syns det var veldig rart at jeg får 12 mnd bindingstid når jeg bare skulle ha oppgradert linja mi til de nye hastighetene i forhold til pris. Burde jeg ringe dem og klage på dette? Er litt opptatt på jobb nå så kan ikke det akkurat nå, men hva mener dere? Er det andre her som har fått det samme i svar? 5232618[/snapback] På Bluecom sin side står det jo det at hastighetsendring ikke vil påvirke bindingstiden din. MEN, det står en NB nederst: NB! Reglene for hastighetsendring gjelder ikke i forbindelse med kampanjer. Du har kanskje meldt deg inn i en kampanjeperiode da. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 På Bluecom sin side står det jo det at hastighetsendring ikke vil påvirke bindingstiden din. MEN, det står en NB nederst: NB! Reglene for hastighetsendring gjelder ikke i forbindelse med kampanjer. Du har kanskje meldt deg inn i en kampanjeperiode da. 5232751[/snapback] Hmm, ja det er kanskje mulig. Jeg får vel bare ringe og spørre dem om det. Jeg bytter heller til NGT hvis det er noe tull. Vanskeligere er det ikke. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Fikk samme beskjeden jeg også, 12 nye månder bindingstid. Men jeg slo til har ikke planer om og bytte enda så da er det igrunn greit /cyrus Lenke til kommentar
sruben Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg syns det var veldig rart at jeg får 12 mnd bindingstid når jeg bare skulle ha oppgradert linja mi til de nye hastighetene i forhold til pris. Burde jeg ringe dem og klage på dette? Er litt opptatt på jobb nå så kan ikke det akkurat nå, men hva mener dere? Er det andre her som har fått det samme i svar? 5232618[/snapback] Det høres råttent ut! Har selv bedt Bluecom oppjustere linja til familien min, de får vel samme "problem". Synes også at det er dårlig at man selv må passe på å få oppjustert linja si til ny hastighet når andre leverandører som NGT osv gjør dette automatisk. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Etter som jeg har skjønt så er dette en julekampanje så det er ikke noen generell økning, derfor får man ikke om man ikke spørr. Men det som er litt rart at jeg fikk nå en bekreftelse på sms om at linja mi er oppgradert til 3000/6409, skulle det ikke ha stått 3200/640? /cyrus Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Men det som er litt rart at jeg fikk nå en bekreftelse på sms om at linja mi er oppgradert til 3000/6409, skulle det ikke ha stått 3200/640? Hvis det stemmer har du i hvert fall fått en rimelig god upload hastighet. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Men det som er litt rart at jeg fikk nå en bekreftelse på sms om at linja mi er oppgradert til 3000/6409, skulle det ikke ha stått 3200/640? Hvis det stemmer har du i hvert fall fått en rimelig god upload hastighet. 5236604[/snapback] men 200kbs mindre ned Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Sendte mail til bluecom i går kveld og lurte litt på omstendighetene rundt julekampanjen. Fikk til svar at hvis jeg ønsker hastighetsendring til disse hastighetene så måtte jeg binde meg for 1 år, eller betale 50,- ekstra for å slippe. Virker som det bare er en kampanje og ikke en varig hastighetsendring. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Vurdere selv bluecom jeg nå. Noen som vet hvordan min ping vil bli med en 6mbit/640 linje ? Har linjelengde på ca 500m. Lenke til kommentar
Loukomalada Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvorfor er det så himmla stor forkjell på prisene på Adsl2 på bluecom mot nextgentel. 20/1.2mb koster jo 550kr oss nextgentel, mens 10/1.0mb koster 599kr oss bluecom. evt 20/1.2mb til 700kr Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ringte Bluecom i dag. For å få justert opp hastigheten på linja di (Telenor infrastruktur) må du be om hastighetsoppgradering på vanlig måte. Det blir ikke justert opp automatisk slik som det ble for et par måneder siden. Prisen blir den samme, men du får 12 mnd. ekstra bindingstid. Slik var det hos meg. Får ny hastighet om ca. 2 uker Hilsen Zuul Edit: Beklager, så ikke de postene over her Endret 1. desember 2005 av Zuul Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Vurdere selv bluecom jeg nå. Noen som vet hvordan min ping vil bli med en 6mbit/640 linje ? Har linjelengde på ca 500m. 5236899[/snapback] Ping avhenger hovedsaklig av Bluecoms infrastruktur. Måler 18ms til vg.no her i Kr-sund med 4400/640. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Utdrag fra vilkår hos Bluecom......... Hastighetsendring Hvor mye koster det? Skal du oppgradere hastigheten din, er dette gratis! Hva med bindingstiden? Dette vil ikke påvirke din eksisterende bindingstid. Legger merke til at Telemonopolet slår Bluecoms priser på 6Mbit pr dato. Lokalt så leverer Mimer 24000/1200 for samme pris som Bluecom 10000/1000. Gjett om jeg skal bytte når bindingstiden løper ut Endret 1. desember 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg ringte Bluecom i dag og avbrøt oppgraderinga på linja mi, og sa opp abbonementet. Så har jeg ringt Nextgentel og bestilt internett fra dem. Siden jeg har sett at Nextgentel alltid er ca 200-300 kbps raskere enn Bluecom og linjene blir oppgradert automatisk uten tull. Det eneste kjipe er at det er 3 måneders oppsigelsestid hos Bluecom, så jeg får ikke min nye linje før i mars neste år. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Bindingstiden min går ut nå i Desember og hvis jeg må binde meg ett helt år igjen på grunn av en oppgradering så sier jeg takk og farvel til BC....Kan ikke finne noen steder på BC sine sider om at man må binde seg for ett år hvis man skal bli oppgradert da....er det noen som har link eller utklipp om det så hadde det vært fint om det hadde blitt lagt ut her.... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Tror ikke det stemmer dette med bindingstid.. Tror bare det er hvis man meldte seg inn i BC i en kampanjeperiode... BTW: Znoken, grattis med 1000 posts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå