Boralis Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Sitter og vurderer vannblokk til dette kortet og her på berget er det vel i realiteten kun 2 og velge blandt,men hvilken av dem tror dere er best ? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ac23374&mcat=14s2 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312820&cks=PRL Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Passer de blokkene på en 7800GT kort og? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Personlig ville jeg gått for AC. Ikke bare ser den blokka best ut, men den yter trolig best og, da AC er kjent for kvalitetsprodukt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Ja den som viste det du... Jeg har selv den Alphacool NexXxoS (men for 6800GT, som er helt lik bortsett fra delen over strømforsyningen på GT/Ultra versjonen) Og jeg er veldig usikker på hva jeg skal si om den, ut fra hva jeg kjører av stabil gpu klokk med den fungerer den utmerket (456/1180), men temperaturen jeg ser i Nvidia panelet er ikke spesielt imponerende. Ved idle ligger jeg ca 16 grader over vanntemp i følge Nvidia. I følge Everest ligger jeg ca 6 grader over, som er omtrent det samme som cpu. Jeg har en mistanke om at det vises 10 grader feil i Nvidia, men er ikke sikker, ligger alltid nøyaktig 10 grader over i følge Nvidia. Men, selve blokkens annleggsflate mot core er faktisk litt preget av maskinering, resten er speilblankt, og dette at den i motsetning til den andre ikke har noe fjærende annleggsflate, gjør at det ikke tilates noe slinger i valsen når det gjelder høyde forskjell på minne og core. I praksis bøyer kortet seg til kjøleren, i steden for at kjøleren tilpasses kortet... Blokka er tung, rundt 700gram, så om man slamrer rundt på lan kan det bli et problem uten øvrige festeanordninger. Og en ting til, den er relativt restriktiv, det er mye kobber, men veldig tynne kanaler for vannet, så har du andre blokker som krever høy flow kan også det bli et problem. Alt i alt vil jeg si, at det på ingen måte er noe tabbe å kjøpe denne blokken, men skulle jeg kjøpt en ny i dag hadde jeg nok valgt den fra MP. Har faktisk vært nære på å bytte den ut, mest pga usikkerhet ifht tempen, men siden daglig klokken er så bra, tror jeg ikke det er verdt det for min del. Den fra MP har jeg ingen egen erfaring med, ideen med fjærbelastet kjerneanlegg er jo i alle fall veldig god, men om dette systemet går ut over kjøle evnen eller annet vet jeg ikke. Håper du vil si noe om din erfaring samme hvilken du velger Lenke til kommentar
klikko Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 dangerden jeg har denne, bare til 6800, og den kjøler noe helt vanvittig bra.. kjører passiv radiator og får ikke høyere core temp en 51 c load og 44c idle, når core er klokket fra 325 - 445 mhz og alle pipsa og alt er åpent.. men så er det prisen.. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har selv erfaring med blokker som kjøler både Ram og Core, og etter min meninger de langt fra optimale. Det er veldig vansklig, om overhodet mulig å få like god dekking på både ram og core samtidig da blokkene er for ugjevne. Derimot er MAZE 4 Azetalblokka god. Mange ref til XS som beviser dette. MAZE 4 Acetal Compatibility Nvidia: *NEW* support for the 6800/7800 series and support for the "4" series on up to 59XXFX. Holes are available for the GeForce 2 and 3 series and should work also. The 6800 series uses the 4 bolt hold down style versus the standard two bolt pattern of previous cards. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 dangerden jeg har denne, bare til 6800, og den kjøler noe helt vanvittig bra.. kjører passiv radiator og får ikke høyere core temp en 51 c load og 44c idle, når core er klokket fra 325 - 445 mhz og alle pipsa og alt er åpent.. men så er det prisen.. 5225533[/snapback] Pcinpact.com har en komparativ test. Blokken du har kjøler core dårligere enn en separat løsning under de forholdene testen er gjort under. Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg benytter Danger Den NV-78SLI-blokkene for å kjøle ned 2 stk 7800gtx-kort som er overklokket til 495/1350. Jeg har jo ikke noe sammenligninsgrunnlag med de andre blokkene som er nevnt, men så langt kjøler de (og hele systemet sådan) langt bedre enn forventet. Jeg benytter Zalman Reserator+, og i tillegg til grafikkort kjøler jeg ned en AMD 3700+ (@2700MHz) samt NB. Ved idle ligger GPU på ca 34 & 35, mens etter noen timer med BF2 ligger de på rundt 43-44. Jeg antar det er den samme blokken i SLI-utgaven som i Danger Den NV-78 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Kan si meg enig med det Alcholiday sier, har lest det samma på XS. Rammen på disse korta trenger ikke mere en noen ribber og kansje en vifte som blåser over. De heldekende blir fort lite effektiv når den skal kjøle alt. Desuten er det mye dyrere med heldekkende enn en på bare core. Det med spenningsregulatoren foran på kortet er en annen sak vet ikke hvor varm den blir jeg, men kansje den burde ha et luft drag over seg? Den DD blokka passer jo til alle de kule skjermkorta i dag i tillegg til det. Men er den og få kjøpt her i Norge? Microplex hadde den en stund mener jeg og huske. Endret 3. desember 2005 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Netconnection har den. Har forsøkt å kjøpe derfra men de svarer ikke, makan til service. Bestilte heller fra Dangerdenstore.com, rask levering (7 dager) og god service. Prisen blir så å si lik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå