Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har nå bestillt meg dell inspiron 8200 (28/8), og dell sier selv at de har levering på 5 - 10 arbeidsdager, kikket innom en tur på dell watch'en i dag og nå er forventet levering blitt rettet fra 10/9 til 16/9......lurer på hva det blir til slutt?

jeg hadde også mye frem og tilbake med kundesupporten (ble litt forandringer), der de lover at de skal ringe opp igjen........og har da selvsagt ikke hørt et pip fra dem....

 

noen som har noen erfaringer med dell??

 

mvh

morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har også hatt dårlig erfaring med DELL.

Bestilte en Dell inspiron 4150 3/7.

Forventet leveringstid var 15/7.

 

Jeg ringte den 20/7 og lurte på hvor den hadde blitt av, jeg hadde jo liksom forhandsbetalt og ville gjerne ha det jeg har betalt for. De sa at de ikke visste hvor pakken min hadde blitt av....

 

1 dag senere fant de ut a pakken min var blitt sporløst forsvunnet og at det ville ta ca 2 uker før jeg fikk en ny, som kompansasjon skulle jeg få 10gb mer harddiskplass på min bærbare. Dette fant jeg ikke meg i. Jeg hadde tross alt ventet 19 dager og ville ikke vente 14 dager til.

 

Neste dag dro jeg rett opp til Zepto Computer i Oslo og hentet meg en ny bærbar Zepto 2002. Der fikk jeg også med meg en bag av god kvalitet. Datamaskinen min funker som bare det og skikkelig bra til spill og dvd.

 

ikke sats på DELL.

Lenke til kommentar

Du bør i hvertfall sørge for å få med 3 års garanti for når det er gått 1 år og 1 dag så gidder de ikke snakke med deg en gang.

 

vi har kjøpt 10 laptops av type inspiron hos dell i løpet av det siste året og det har vært noe kødd med alle sammen.

 

ibm hd som ikke funker.

dårlig dvd-spiller

tastutur som streiker

skjerm som løsner (måtte lime den sammen igjen).

vifte som slutter å virke

skjerm som må skiftes

etc.

 

men hvis du får med 3 års garanti så burde du være "trygg".

Lenke til kommentar

Først må jeg si jeg føler med dere som her beskriver deres dårlige opplevelser.

 

Selv var jeg kanskje heldig (?) da jeg bestilte min Inspiron 8200 tidligere i sommer. Jeg la inn ordren om kvelden 20/6 (internett), og ordren ble registrert dagen etter (21/6).

Etter en stund (husker ikke nøyaktig hvor lenge), fikk jeg ordrebekreftelsen hvor Dell anslo levering til 1/7. Jeg gikk så inn på fraktfirmaets sider, og de anslo levering til 3/7.

2/7 ringte de fra Linjegods og hadde en pakke de ville levere. Utålmodig som jeg var (og var på arbeid 5 min. fra Linjegods-terminalen), kjørte jeg likegodt ned og hentet maskinen selv.

 

Maskinen inneholdt det den skulle, både av innvendig hardware og utvendig tilbehør (vel, faktisk en kabel for mye... :smile:), og har virket helt perfekt hittil.

 

 

Litt mer rot ble det da jeg bestilte ekstra batteri til den. Da ordrebekreftelsen kom, var prisen alt for høy.

Jeg ringte så selgeren (som jo står oppført på ordrebekreftelsen), og spurte hva som var skjedd. Hun oppdaget umiddelbart feilen, og lovet å rette opp (pengene var jo enda ikke gått ut fra konto). Da pengene ble trukket, var beløpet riktig.

 

Så; da batteriet kom, og jeg fikk det på plass i maskinen, fikk jeg beskjed om at batterikapasiteten var for dårlig. Dette syntes jeg var litt underlig, og jeg sendte derfor en mail til samme selgeren, hvorpå hun sendte den videre til teknisk support. De innrømmet at jeg nok hadde fått feil batteri, og lovet å få det byttet.

 

Siden jeg ikke lenger er hjemme (studerer i DK), vet jeg ikke hvor langt denne saken er kommet, men det riktige batteriet skulle komme i dag.

 

 

Bottom line: Godt fornøyd med maskinen fra Dell, og deres kundeservice. Visst gjorde de noen tabber, men alle ble rettet hurtig, og uten trøbbel for meg.

 

 

Hvis du lurer på hva som skjer med din maskin, anbefaler jeg at du tar kontakt med selger direkte (telefon eller mail) - ikke gå via sentralbordet e.l., og får ham til å kikke på det.

Og; nå vet jeg ikke hvilket temperament du har, men jeg tror det hjalp meg at jeg tok det rolig og ikke hisset meg opp. Da går de bare i forsvar.

 

 

Mvh. Eivind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...