Upsaker Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei! En kamerat av meg har fremkalt bilder fra film og fått det på cd. Han betalte ikke for å få med papirkopiene. Problemet er at det er veldig mye støy på de. Han fremkalte de på Preus foto. Legger ved et bilde så dere kan se Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 hvilken iso? syns ikke det var så mye støy jeg Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 det var jo endel da. filmen er på iso 200 Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har liten erfaring med fotocd, men de cd'ene jeg har fått har samme kornete bilder. Så jeg _tror_ dette er ganske normalt. Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei Det var en del støy ja, hvis skal printe det ut kan du jo ta vekk en del av støyen slik: Lenke til kommentar
swanky Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er det originalen som kom fra CD-en? For i så fall er det ikke rart at det blir dårlig - filen er på drøye 650KB. Det er fullstendig bortkastet å betale for å få bildene på CD, unntaket er enkelte forhandlere som scanner de skikkelig, men da koster det deretter... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Det er orginalen på cden ja. Men de burde jo hatt litt mindre støy syns jeg da Lenke til kommentar
swanky Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Vet ikke om dette er støy eller bare et resultat av komprimeringen. Men for å si det sånn: Det hadde vært bedre å ta bildet med en mobiltelefon enn å sette satse på billigscanningen fra Preus. Farvelabben tar f.eks. 180 kroner for å scanne en film, da får du bilder på ca. 6MB. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Dette er ikke støy. Her er det snakk om oppløsning i skanningen og komprimeringsgrad. 650Kb gir ikke kvalitet sammenlignet med dagens digitale kameraer. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg mener at dette er støy som er på negativet. Støy forårsaket av kraftig .jpg komprimering ser ikke slik ut. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 For rask scanning.? Å for lav bildekvalitet.... Er vel ca 2Mpix dette.? (ikke sjekket) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå