revol2k Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg har klart å sprenge diskanten på den ene av mine magnat motion 88 høyttalere, har prøvd å få tak i importør osv for å få tak i en, men uten resultat! Noen som vet hvor jeg kan få tak i en diskant? Link- www.magnat.no Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Tja... Du kan prøve å reise til forhandler å bestille en ny diskant der, til maaasse penger. Eller du kan reise eller ringe til til Eltek. De har mange forskjellige diskantelementer. Er en 3/4" tekstil dome som sitter der. VIFA har en rimelig og bra diskant som nok kan passe ganske bra. Det en kanskje burde gjøre hvis man kjøper uoriginalt er å bytte begge diskantene også evt. justere dempingen i filteret, så lyden blir lik i begge høyttalerne og mest mulig lik slik den var. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 www.audiocom.no eller www.magnat.com Audiocom er importør Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Har allerede sendt mail til begge adressene på magnat og audiocom. på audiocom fikk jeg ikke svar engang! Og hvis du ser etter så er iikke sidene deres oppdatert på veldig! lenge heller.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Prøv å spør på AVforum. Kanskje noen der kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Ingen som har hjulpet meg ennå Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) motion 88, heh, 88 betyr heil hitler. men men. Hvilken forsterker har du, pass på at du har en som klarer å levere nok power, ellers kan den klippe, og sånn er det diskanter blir sprengt ! Endret 10. desember 2005 av member-63169 Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Okei, jeg har en litt gammel sony forsterker! Det er en 5.1 hjemmekinoreciever med 5x80 watt, ikke store greiene men den har alltid holdt til å drive høyttalerene mine . Link til forsterkeren Endret 10. desember 2005 av revol2k Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Okei, jeg har en litt gammel sony forsterker! Det er en 5.1 hjemmekinoreciever med 5x80 watt, ikke store greiene men den har alltid holdt til å drive høyttalerene mine . Link til forsterkeren 5277109[/snapback] Strømforbruk ved drift:180 watt. Den der er ikke i stand til å drive noe annet enn små stativhøyttalere. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 det trodde jeg også, en 2 * 55w forsterker klarte fint å drive 200w høytaletre, mn forsterkeren mister kontroll over høytalerene så de bunner og sprenges, og hvis forsterkeren klipper, så ødelegges diskanten. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 En 2x 50watts forsterker kan i mange tilfeller fint drive høyttalere på 200watt + uten problemer. Spørs bare hvor strømsterk forsterkeren er. Watt har ikke så veldig mye å si egentlig Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Jaja, slutt å mobb forsterkeren min! Alt har ihvertfall overlevd så langt.. bortsett fra at diskanten gikk dukken da, og en ting til! forsterkeren på bilde er ikke den jeg har forresten! så bare at den ligna og hadde samme med watt ... Men er det ikke mulig for noen her å komme med et forslag eller to om hvilken diskant jeg burde bytte til uten å vite alt om forsterkeren? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 www.dynabel.no www.ljudia.no Du kan jo spørre dem. eller bare kjøpe en som passer Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Gidder du å gi meg mail adressen til dynabel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå