øyvind lj Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Mitt problem er at jeg ikke kommer inn på internett selv om jeg er koblet på det trådløse nettverket mitt. på statusen for det trådløse nettverket står det at jeg er tilkoblet og at jeg har gode signlaler. Alikevel får jeg beskjeden: siden kan ikke vises når jeg prøver å gå inn på internett. Routeren min er: 3com office connect wireless 11g cable/DSL, og nettverkskortet i datan er 3com trådløst PCI-kort a/b/g med antenne 11-54mbps 802.11 a/b/g. Hva er det jeg må gjøre for å få internetttilgang når jeg er tilkoblet routeren min?? Lenke til kommentar
Expoze Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Mitt problem er at jeg ikke kommer inn på internett selv om jeg er koblet på det trådløse nettverket mitt. på statusen for det trådløse nettverket står det at jeg er tilkoblet og at jeg har gode signlaler. Alikevel får jeg beskjeden: siden kan ikke vises når jeg prøver å gå inn på internett. Routeren min er: 3com office connect wireless 11g cable/DSL, og nettverkskortet i datan er 3com trådløst PCI-kort a/b/g med antenne 11-54mbps 802.11 a/b/g. Hva er det jeg må gjøre for å få internetttilgang når jeg er tilkoblet routeren min?? 5219797[/snapback] Er routeren satt opp til å koble opp mot din ISP? Hos telenor typisk brukernavn og passord. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Og har du aktivert internett for alle pc'r som kobler seg opp? Er nemlig mulig å bare la noen få nett. Jeg hadde noe lignende problem som du har når jeg tok med min bærbare pc til en kamerat. Det endre opp med at jeg måtte installere nyeste firmware i routern hans, så fungerte det. Både han og jeg har samme trådløse router. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Får du kommunisert med andre pc'er på LANet? Dersom du har skrevet feil krypteringskode blir du ofte tilkoblet, men du har ingen tilgang. Dette kan du sjekke ved å se hvordan IP du har når du er tilkoblet. Dersom det står tilordet av DHCP er det nok ikke dette som er problemet. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
øyvind lj Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) er krypteringskoden den wep nøkkelen?? det står at jeg er tilordnet DHCP Endret 28. november 2005 av øyvind lj Lenke til kommentar
valentino Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 er krypteringskoden den wep nøkkelen??det står at jeg er tilordnet DHCP joda.. det var wep nøkkelen jeg tenkte på. Men ser ut som det ikke er det som er problemet. Har du andre pc'er som har internett gjennom routeren? Får du kommunisert med de fra den trådløse? Har du prøvd med kabel slik at du vet med sikkerhet at det er pga. den trådløse tilkoblingen at du ikke har internett? Har du prøvd å kjøre nettverksveiviseren? Dobbelsjekk at du får DNS adresse fra routeren. Uten den finner du ingen sider på internett. For å feilsøke dette tror jeg du kan prøve ping. Dersom du pinger www.vg.no og får svar er det bra. Dersom du ikke får svar på adressen kan du prøve ip'n til vg: 193.69.165.21 Om det går med IP men ikke med adresse er det noe galt med DNS'en din etter det jeg forstår. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå