Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fra trådløst nett til kablet nett....

Anbefalte innlegg

Jeg har tilgang til trådløst internet via min husvert. Hvordan kan jeg klare å få koblet på en iptelefonboks? Kan jeg koble på min 3com trådløse router, for så å koble til denne via kabel? Eller eventuellt finnes det andre "bokser" som gjør slik at jeg kan "ta ned" det trådløse signalet, for så å koble til andre enheter via kabel?

Noen som har testet tilsvarende løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tilgang til trådløst internet via min husvert. Hvordan kan jeg klare å få koblet på en iptelefonboks? Kan jeg koble på min 3com trådløse router, for så å koble til denne via kabel? Eller eventuellt finnes det andre "bokser" som gjør slik at jeg kan "ta ned" det trådløse signalet, for så å koble til andre enheter via kabel?

Noen som har testet tilsvarende løsninger?

5219771[/snapback]

Tror du må forklare nærmere hvordan du har det nå... Husverten din har altså en trådløs ruter inne hos seg. Hvordan kobler du deg til denne med PC'en? Bærbar med innebygd trådløst nett, eller?? Du nevner også at du har en trådløs ruter selv, så da blir det litt uklart...

Det du trenger for å kunne koble IP-telefonen til husvertens trådløse ruter er en såkalt "trådløs klient" som kobles til IP-telefonen med nettverkskabel. F.eks. en av disse. Mange aksesspunkter kan også konfigureres slik, bl.a. noen av D-Link sine. Bruker et D-Link DWL2000AP+ på denne måten selv, og det fungerer bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror du må forklare nærmere hvordan du har det nå... Husverten din har altså en trådløs ruter inne hos seg. Hvordan kobler du deg til denne med PC'en? Bærbar med innebygd trådløst nett, eller?? Du nevner også at du har en trådløs ruter selv, så da blir det litt uklart...

Det du trenger for å kunne koble IP-telefonen til husvertens trådløse ruter er en såkalt "trådløs klient" som kobles til IP-telefonen med nettverkskabel. F.eks. en av disse. Mange aksesspunkter kan også konfigureres slik, bl.a. noen av D-Link sine. Bruker et D-Link DWL2000AP+ på denne måten selv, og det fungerer bra :thumbup:

5222916[/snapback]

Hei!

Jeg har flere pc'en som er koblet opp via trådløst nett. Men, jeg har en trådløs router liggende, som jeg i utgangspunktet ikek bruker. MEn, tenkte kanskje jeg kunne koble den opp mot den routeren som står hos husverten, for å få den til å fungere som en boks(Vet ikke hva det kalles) slik at jeg kan stikek en cat5 nettverkskabel vra IPtelefonboksen til routeren, da IPboksen ikke er trådløs.

Om ikke min router kan brukes, kan jeg sette opp en pc til å formidle trafikken fra trådløst nett til et kablet nett som går videre til ipboksen? Har da både trådløst og kablet nettverkskort i den.

Om noen kan sette meg på rett vei med tanke på hva slikt kalles, kan jeg jo gjøre noen søk på nettet selv....

Så på den Linksys saken du sente link på. Den vil nok fungere til mitt behov, så om ingenting annet fungerer, så får jeg investere i en slik.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har flere pc'en som er koblet opp via trådløst nett. Men, jeg har en trådløs router liggende, som jeg i utgangspunktet ikke bruker. MEn, tenkte kanskje jeg kunne koble den opp mot den routeren som står hos husverten, for å få den til å fungere som en boks(Vet ikke hva det kalles) slik at jeg kan stikke en cat5 nettverkskabel fra IPtelefonboksen til routeren, da IPboksen ikke er trådløs.

Om ikke min router kan brukes, kan jeg sette opp en pc til å formidle trafikken fra trådløst nett til et kablet nett som går videre til ipboksen? Har da både trådløst og kablet nettverkskort i den.

Om noen kan sette meg på rett  vei med tanke på hva slikt kalles, kan jeg jo gjøre noen søk på nettet selv....

Så på den Linksys saken du sente link på. Den vil nok fungere til mitt behov, så om ingenting annet fungerer, så får jeg investere i en slik.

5224184[/snapback]

Tror det kan fungere om du oppretter en "nettverksbro" mellom den trådløse og den kablede nettverkstilkoblingen på en PC, men det skal jeg ikke si for sikkert...

Kan jo også sjekke om den ruteren din kan konfigureres som "trådløs klient"...

Lenke til kommentar

Fant aldri ut av det med å kjøre bro mellom de to..endte opp med å kjøpe en Linksys game adapter som jeg fikk anbefalt tidligere i denne tråden. Og den fungerer utmerket til mitt bruk. Men, er forstatt litt nysgjerrig på om det finnes alternative måter å bruke en pc på for å få dette til. Så, om noen har tips, så er jeg fortsatt interesert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...