Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen kræsjer nye harddisker

Anbefalte innlegg

Hovedkort: A7N8X-E Deluxe

Minne: 1024mb (2x 512mb corsair eller no)

Prosessor: AMD Sempron 2500+

Skjermkort: ATI Radeon 9600 256mb

Dataen min har oppført seg fryktelig rart i det siste. Skal fortelle hva som skjedde fra begynnelsen. Jeg har hatt PC'n min i flere år nå, og har oppgradert mye på den, som hovedkort, prosessor, minne, harddisk osv.

Jeg hadde aldri hatt noe store problemer egentlig, men en dag for noen uker siden, så skjedde dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=4.....

Jeg kjøpte da en Maxtor 300gb S-ATA disk, tok de andre harddiskene som var i PC'n, og innstallerte Windows Xp på den. Det fungerte helt fint i noen uker, helt til for noen dager siden, da oppdaget jeg noe. Det kommer av og til en sånn klikkelyd fra PC'n(Nesten lik den da man restarter datan), så fryser skjermen seg i noen sekunder, og alt av lyd osv. blir borte, men så kommer den tilbake igjen, og oppfører seg helt vanlig. Når dataen er på om natten, så har den restartet seg når jeg våkner(Ikke alltid, men i det siste).

Nå når jeg skrudde på PC'n, så kom det opp sånn CHKDSK automatisk opp, og sjekket etter feil.. den var en del feil, stod at den ikke kunne lese noe nummer greier, også fikset CHKDSK dette ved å gjenopprette noe. Da jeg kom inn i Windows igjen, så virket den i noen minutter før de klikkelydene kom igjen, og da fryste skjermen seg lenger enn vanlig(i ca. 5-6 sek.) Når den ble vanlig igjen, så kom klikkelyden/frysningen igjen etter 10 sekunder, og sånn fortsatte den hele tiden, helt til jeg bestemte meg for å skru av PC'n, og heller sitte på bærbare.

Er det noen som vet hva problemet kan være? Jeg er redd for at den skal kræsje den nye disken min til 1800 kr også. Kan det være strømmangel, svak prosessor? Eller kanskje noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan virke som problemer med lese-/skrivehodene på disken. Svak prosessor vil ikke kunne påvirke dette. Hvilken strømforsyning har du?

5219940[/snapback]

Strømforsyningen: 350W Output

Men hvordan kan dere være noe feil med disken? Hvis du leser linken i jeg oppga i hovedinnlegget mitt, så ser du at ikke bare er den nye, men den gamle disken kræsjet også pluselig. Er 350W nok?

Lenke til kommentar
Det spørs på hvilket merke det er, og hvor gammel den er. Er den noen år gammel, kan rett og slett alderen være årsaken, og da gir den ikke 350W slik det står på den.

5220356[/snapback]

Den fulgte med i HP Pavilion 431.no. Strømforsyningen er vel 3-4 år gammel. Men kan strømforsyningen ha noe med at diskene kræsjer ofte?

Endret av ARio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...