Anterialis Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Jeg kjører whinedows 2003 server enterprice edition (elns), og har problemer med å få serveren til å forwarde dns request. Hvordan gjøres dette? Når jeg åpner "forward" er det bare gråmerka. Det står at jeg ikke kan forwarde fordi "dette er en root server". På forhånd takk EDIT: sletta "root hints" mappa, og da funka dette, men hvilke konsekvenser kan dette få? Endret 28. november 2005 av w3p Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hvis du kjører en "root navnetjener" så betyr det at du er på toppen av navnetjenerhiarkiet. Da er det ingen andre å videresende forespørsler til. For internett er 13 "root navnetjenere", og du kjører neppe en av dem. Etter at du slette mappa, så vil jeg tippe at default "root navnetjenere" ble gjenopprettet. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Dovrebanen skrev: Hvis du kjører en "root navnetjener" så betyr det at du er på toppen av navnetjenerhiarkiet. Da er det ingen andre å videresende forespørsler til. For internett er 13 "root navnetjenere", og du kjører neppe en av dem. Etter at du slette mappa, så vil jeg tippe at default "root navnetjenere" ble gjenopprettet. 5219856[/snapback] Hvordan skal jeg gjøre det da? Er ikke veldig god i server, så plis legg ved en liten forklaring (enkel og god ) takker!! Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 w3p skrev: Hvordan skal jeg gjøre det da? Er ikke veldig god i server, så plis legg ved en liten forklaring (enkel og god ) Kanskje denne er til hjelp? Forøvrig håper jeg ikke det er i bedriftssammenheng du har gjort dette, men at det er for egen lærings skyld Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Sorry, jeg har bare erfaring med BIND. Visste ikke at det gikk an bruke annet enn BIND jeg .... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 roac skrev: w3p skrev: Hvordan skal jeg gjøre det da? Er ikke veldig god i server, så plis legg ved en liten forklaring (enkel og god ) Kanskje denne er til hjelp? Forøvrig håper jeg ikke det er i bedriftssammenheng du har gjort dette, men at det er for egen lærings skyld 5222274[/snapback] Nettopp kun får egen interesse Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 w3p skrev: Nettopp kun får egen interesse Litt lesestoff til helgen kan kanskje være av itneresse? Windows 2000 DNS White Paper Windows 2000 Domain Naming System (DNS) Deploying Domain Name System (DNS): Domain Name System(DNS) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå